Rekordu mocy nie ma. Dwa silniki najnowszego Chevroleta Corvette E-Ray rozwijają wspólnie 655 KM, o 15 KM mniej niż jedno spalinowe 5.5 V8 w Corvette Z06. Ale to właśnie E-Ray jest najbardziej dynamicznym seryjnym Corvette w historii, przyspieszając od 0 do 60 mil/h w ok. 2,5 s.
Ciąg dalszy artykułu pod materiałem video:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoCorvette E-Ray: napęd hybrydowy, osiągi
E-Ray to pierwsze seryjne Corvette z napędem hybrydowym. 6,2-litrowemu V8 z dwoma (!) zaworami na cylinder towarzyszy jednostka elektryczna i akumulator trakcyjny o pojemności 1,9 kWh. Na dodatek to pierwsze produkcyjne Corvette, które może się poruszać wyłącznie na silniku elektrycznym — od tego jest tryb jazdy Stealth.
- Przeczytaj także: Ideę Corvette V8 zrealizowano po 65 latach przymiarek
Układ hybrydowy rozwija 655 KM, przy czym silnik spalinowy ma 495 KM i 637 Nm maksymalnego momentu obrotowego. V8 wyposażono w system odłączania połowy cylindrów przy mniejszym obciążeniu. Napęd płynie na obie osie.
Chevrolet Corvette E-Ray otrzymał karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo i aktywne zawieszenie. Z przodu standardowo montuje się 20-calowe obręcze kół, z tyłu — 21-calowe. Za dopłatą dostanie się obręcze z włókien węglowych.
Corvette E-Ray: design
Chevrolet Corvette E-Ray mierzy 469,9 cm długości, 202,5 cm szerokości i 123,5 cm wysokości. Samochód jest dostępny z nadwoziami coupé i cabrio, z tym pierwszym waży minimum 1712 kg.
Pierwsze hybrydowe Corvette przedstawiono dokładnie 70 lat po debiucie pierwszego seryjnego Chevroleta noszącego tę nazwę — spalinowego, jeszcze 6-cylindrowego i... 150-konnego.