Auto Świat Wiadomości Premiery Cupra Ateca po liftingu – złamie barierę pięciu sekund

Cupra Ateca po liftingu – złamie barierę pięciu sekund

Ateca była pierwszym modelem, który dostał logo marki Cupra. Teraz jako pierwsza ze sportowej gamy – śladem cywilnego Seata Ateca – przejdzie modernizację. Spore zmiany zaszły w wyglądzie przedniej części auta, dodatkowo od teraz pierwsze 100 km/h ma się pojawiać na liczniku już po 4,9 s, a nie „dopiero” po 5,2 s

Cupra Ateca po liftingu
Zobacz galerię (15)
Cupra
Cupra Ateca po liftingu

Jest takie jedno słowo, które zawsze przy okazji modernizacji danego modelu każdy producent odmienia przez wszystkie przypadki. Tym słowem, i zapewne nikogo to nie zaskoczy, jest „jeszcze”. Debiutująca niebawem poliftingowa Cupra Ateca ma więc być dużo bardziej „jeszcze” niż dotąd: wnętrze będzie jeszcze bardziej komfortowe (chodzi o obsługę i poprawione multimedia; patrz dalej), osiągi będą jeszcze lepsze (mimo takiej samej mocy jak dotąd – 300 KM), a opcjonalny wydech od Akrapoviča zapewni jeszcze lepszy dźwięk i niższą masę (o 7 kg!).

Przeczytaj też:

Najwięcej zmian znajdziemy z przodu – patrz filmik pod spodem. Inne są m.in. lampy i grill, zniknął też czarny napis „Cupra”. W tylnej części nadwozia w zasadzie bez zmian, z tą różnicą, że pojawiła się funkcja tzw. dynamicznych kierunkowskazów. Zmiany w wyglądzie sprawiają, że teraz auto jest o 10 mm dłuższe i – co ciekawe – o 2 mm niższe.

W środku czekają nowe multimedia (m.in. obsługa głosowa) oraz nowa kierownica – smuklejsza i wyposażona w dwa okrągłe przyciski (rasowo!): lewy służy do wyboru trybów jazdy, prawym uruchomisz 300-konne 2.0 TSI drzemiące pod maską. Centralny ekran urósł z 8 do 9,2 cala, nowością jest możliwość obsługi głosowej. Aby zbudzić Cuprę, musisz jednak zagaić do niej po hiszpańsku – hasło to... „hola, hola” (czyt. „ola, ola”). Genialne, prawda?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W serii będą teraz kubełkowe fotele, pojawiły się też nowe detale wykończenia i felgi. Tak jak np. w przedliftingowej wersji Special Edition będzie można zamówić wydech od Akrapoviča. Cupra obiecuje teraz za to jeszcze lepsze osiągi – sprint od 0 do 100 km/h ma trwać już nie 5,2, a 4,9 s. Jedyna dostępna skrzynia to 7-biegowe DSG.

Auto będzie produkowane w zakładach Skody w Kvasinach (Czechy), debiut w salonach przewidywany jest na drugą połowę 2020 r.

WIP
Powiązane tematy:Cupra AtecaCupraLifting
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków