Auto Świat Wiadomości Premiery Electric Brands Xbus – wielozadaniowiec na prąd z wymiennymi nadwoziami

Electric Brands Xbus – wielozadaniowiec na prąd z wymiennymi nadwoziami

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Niemiecka firma Electric Brands przedstawiła modułowy pojazd elektryczny Xbus. Dziesięć wymiennych nadwozi pozwala skonfigurować Xbusa jako małego dostawczaka, kabriolet, terenówkę, ciężarówkę, wywrotkę, busa, pikapa lub kampera.

Electric Brands XBus
Zobacz galerię (16)
Electric Brands
Electric Brands XBus
  • Krótki i wąski, ale wszechstronny w zastosowaniach, napędzany 4 silniczkami elektrycznymi po jednym w każdym kole
  • Wymienne baterie zapewnić mają w wersji standardowej zasięg 200 km, który wydłuża energia pozyskiwana z paneli słonecznych i rekuperacji
  • Produkcja „made in Germany” zarówno całego pojazdu, jak i baterii, dilerzy poszukiwani w całej Europie
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Lekki pojazd należy do klasy czterokołowców (L7e), a wyglądem i funkcjonalnością przypomina japońskie kei cary. Autko ma niespełna 4 m długości i 1,7 szerokości, ale jego wysokość może przekroczyć 2 m.

Każde z kół napędzane jest zintegrowanym z nim silnikiem elektrycznym – łączna szczytowa moc systemu wynosi 76 KM, ale stała to zaledwie 20 KM. Akumulator o pojemności 10 kWh wystarczyć ma wg producenta na przejechanie 200 km. Opcjonalnie zaoferowany zostanie większy akumulator – 30 kWh – co ma wydłużyć zasięg do 600 km. Electric Brands Xbus rozwinie maksymalną prędkość 100 km/h.

Akumulator może być ładowany z domowego gniazdka w ciągu 3-6 h. Ładowanie prądem stałym trwać ma poniżej 1 godziny. Dodatkowa energia elektryczna pochodzi ze zintegrowanych paneli słonecznych i z rekuperacji. Litowo-jonowe baterie umieszczone są w szufladach i relatywnie łatwo je wymienić – producent zapowiada, że utworzy sieć stacji, w których pusty akumulator będzie można relatywnie łatwo zamienić na pełny.

Electric Brands Xbus produkowany w Niemczech

Przeczytaj też:

Brzmi ciekawie? Nawet fantastycznie i oby na tym się nie skończyło. Dobra wiadomość jest taka, że Electric Brands dysponuje już jeżdżącym prototypem. Ma też lokalizację, w której będzie mogła rozpocząć produkcję – w niemieckim Itzehoe (Szlezwik-Holsztyn). Baterie dostarczy niemiecka firma UniverCell, która będzie też odpowiedzialna za recykling akumulatorów. Produkcja Xbusa rozpocząć ma się w połowie 2022 r.

Na razie niemiecka Electric Brands szuka dla swojego Xbusa dilerów w różnych krajach Europy. Zaczęć chcą od 600 punktów sprzedaży i obsługi, ale docelowo ma być 1000. Strona internetowa producenta ma też wersję polską – liczą więc na odzew z naszego kraju. Tanio jednak nie będzie – ceny Xbusa w Niemczech startują od 17 380 euro brutto, ale np. kamper w wersji off-road kosztuje 31 680 euro.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków