Ekskluzywna wersja Fiata 500 (10 tys. sztuk w dwa lata), jest owocem współpracy włoskiego koncernu oraz słynnej marki odzieżowej Renzo Rossi. Samochód jednoczy dwa całkowicie różne światy: mody i motoryzacji, które w rzeczywistości podzielają tak ważne idee jak talent, kreatywność, sympatia i innowacyjność. Są to czynniki sprawiające, że Włochy to światowa stolica mody.

500 by Diesel narodził się z pracy kreatorów Centro Stile Fiat (pod kierownictwem Roberto Gioito, autora nowej 500-ki) oraz projektantów firmy Diesel z Larsem Schwartz na czele. Cel przedsięwzięcia: stworzenie samochodu Urban Survival Vehicle, który będzie zwinnie poruszać się w ruchu miejskim i jednocześnie wyrażać będzie osobowość młodego i wyjątkowego klienta.

Zgodnie z "demokratycznym" podejściem do modelu, także 500 by Diesel potwierdza, że jest ekskluzywnym produktem wychodzącym naprzeciw gustom potencjalnych klientów, bez ograniczeń - od minimalisty do największego ekscentryka.

Stworzony na bazie wersji Sport, specjalny model 500 by Diesel wyróżniają robiące duże wrażenie elementy estetyczne jak wyjątkowy kolor karoserii “zieleń Diesel", nawiązujący do kolorystyki prywatnego helikoptera Renzo Rosso (są też dostępne dwa inne kolory: czerń i brąz Diesel). Co więcej, z zewnątrz wrażenie robią felgi ze stopów lekkich 16" z logiem Diesel, zaciski hamulców z żółtym lakierem, (tylko w wersji 1.4 o mocy 100 KM), listwy boczne z napisem Diesel oraz specjalna obudowa lusterek wstecznych.

Te dwa ostatnie elementy wyposażenia są pokryte lakierem w kolorze stali satynowanej tak jak osłona chłodnicy, zderzaki i charakterystyczne "wąsy" (elementy wykończeniowe) na przodzie. W dodatku, na tylnej osłonie widnieje logo Diesel i pięć wlotów powietrza, które odwzorowują charakterystyczny detal systemu chłodzenia historycznej 500-ki.

Ta sama silna personalizacja charakteryzuje wnętrze, czego dowodem jest specjalna tapicerka z tkaniny denim z obrandowaniem Diesel i żółtymi przeszyciami. Logo firmy odzieżowej wyróżnia także zestaw wskaźników (podkreślony dodatkowo żółtym tłem) i gałkę dźwigni zmiany biegów, podczas gdy po bokach foteli przednich uwagę przykuwa wyjątkowa kieszonka nawiązującą do piątej kieszeni jeansów Diesel.

Dodatkowo 500 by Diesel będzie dostępna z każdym z trzech typów napędu “Euro 5 Ready" w gamie (1.2 69 KM, 1.3 Multijet 75 KM z DPF oraz 1.4 16v 100 KM), każdy inaczej wyposażony, z 5 lub 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów (silniki benzynowe mogą być wyposażone w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów Dualogic).

Fiat 500 by Diesel kosztuje 15 000 EUR za wersję o mocy 1.2 69 KM i 17 000 EUR za wersję z silnikiem 1.3 Multijet 75 KM z DPF lub 1.4 16v o mocy 100 KM.