Uzyskując ogromną siłę uciągu z dwulitrowego silnika turbo BioPower o mocy 260 KM (191 kW) i 53 kW z silników elektrycznych, hybrydowy pojazd koncepcyjny Saab 9-3 BioPower, może chwilami uzyskać moment obrotowy trzykrotnie wyższy niż w przypadku jego odpowiednika benzynowego.

Modułowy system hybrydowy Saaba wykorzystuje bezobsługowy zestaw akumulatorów o napięciu 300 V, którego żywotność jest taka sama jak żywotność samochodu, mocowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 38 kW, zintegrowany rozrusznik i prądnicę o mocy 15 kW oraz napęd na cztery koła z elektrycznym systemem przenoszenia mocy na tylne koła. Cały system umieszczono w samochodzie, nie ograniczając przestrzeni kabiny czy bagażnika.

Całkowicie aluminiowy silnik BioPower o pojemności 2 litrów został tak zmodyfikowany, że obecnie napędzany jest czystym bioetanolem E100 i nie emituje do atmosfery CO2 pochodzenia kopalnianego. Działa on we współpracy z systemem silników elektrycznych. Zapewnia to możliwość wykorzystywania oszczędzającej paliwo funkcji stop/start, zwiększania na żądanie siły wspomagania elektrycznego przez moment obrotowy, czy wykorzystującego wyłącznie moc silników elektrycznych "trybu zerowego" do jazdy w mieście i hamowania regeneracyjnego.

Prototypowy, hybrydowy pojazd koncepcyjny BioPower, model 9-3 Sport Sedan z automatyczną skrzynią biegów będzie przyspieszał od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy, znacznie szybciej w porównaniu z 8,8 sekundy wersji benzynowej. Jeszcze większe wrażenie robi przyspieszenie z 80 do 120 km/h, które pojazd osiąga  w zaledwie 5,5 sekundy.

"Pojazdy hybrydowe są z oczywistych powodów interesujące dla Saaba, a obecny projekt umożliwia nam przeprowadzenie oceny i badań potencjalnych technologii hybrydowych w połączeniu z technologią BioPower" - mówi Jan Ake Jonsson, Dyrektor Generalny Saab Automobile. "Choć dokładne zastosowanie rozwiązania hybrydowego przedstawione w tej koncepcji nie jest w pełni zgodne z naszymi planami produkcji, cały projekt jest niezmiernie cenny, jeśli chodzi o pogłębianie naszej wiedzy. Ukazuje on, w jaki sposób możemy uzyskać sportowe osiągi kojarzone z Saabem, wykorzystując tylko odnawialne zasoby i przyczyniając się do oszczędności energii".