IAA Frankfurt 2015 rozpocznie się dwoma dniami prasowymi – 15 i 16. września. Organizatorzy zapowiedzieli 182 konferencje prasowe. O akredytacje onlinie do biura prasowego zwróciło się prawie 7,5 tys. dziennikarzy z 96 krajów. Na targach spodziewanych jest ok. 10 tys. dziennikarzy, którzy na bieżąco będą realizować to najważniejsze tegoroczne wydarzenie motoryzacyjne.
Zapraszamy do galerii (aktualizowane).
Galeria zdjęć IAA Frankfurt 2015 1/43 Źródło: Auto Świat
Największa impreza motoryzacyjna roku otwiera swoje podwoje. Zapraszamy do galerii premier.
Alfa Romeo Giulia 2/43 Źródło: Auto Świat / FCA
Fanatycy marki nieustannie rozwodzili się nad chlubną przeszłością firmy i oczekiwali cudów w przyszłości, bo przecież „jutro prześcigniemy wszystkich”. Wybór daty premiery nowego modelu także nie był przypadkowy – Alfa Romeo obchodzi właśnie 105. urodziny. Nowa Giulia to manifest marki. W dziedzinach designu, techniki i osiągów to auto będzie wyznaczało nowe standardy w klasie – obiecał Harald Wester, szef włoskiej firmy w chwili, gdy z samochodu została już zdjęta czerwona płachta.Nowa limuzyna ma być konkurentką BMW serii 3 i Audi A4. Za typowym dla Alfy scudetto (wlot powietrza do silnika) ciągnie się wyraźne przetłoczenie na masce, które dodatkowo podkreśla jej długość. Do tego Giulia ma największy rozstaw osi w klasie średniej, a wyraźne „biodra” (poszerzenie poniżej tylnego słupka dachowego) akcentują tylny napęd (opcjonalnie auto będzie mogło mieć 4x4).
Z tyłu widać pewne podobieństwa do Maserati i Jaguara XE – w obu przypadkach nie są to źli ojcowie chrzestni, ale niektórzy znawcy marki tęsknili trochę za klarownością i prostotą linii znanych z Duettottanta, studyjnego projektu Pininfariny, z 2010 roku.
Tak jak w 1962 roku, w stosunku do Giulii wyrażane są wielkie oczekiwania. Kanciaste auto przyjęto początkowo z rezerwą, a dziś jest cenionym klasykiem. Tak jak poprzedniczka, dzisiejsza Giulia ma przekonywać do siebie typowymi dla marki cnotami: lekką budową, idealnym rozkładem masy, no i oczywiście – osiągami.
Audi A4 B9 3/43 Źródło: Auto Świat / Audi
Kolejny nowy model z Ingolstadt, który z daleka wygląda niemal identycznie jak poprzednik i kolejny, który pod względem techniki stanowi milowy krok naprzód. Design nie przynosi żadnych niespodzianek – tu nowy detal, tam zmienione lampy i inne przetłoczenia. Od razu widać, że to A4 i chyba tak właśnie ma być, bo skoro taki koncept sprawdza się już od ładnych kilku lat – również w innych modelach Audi – to w Ingolstadt uznali, że nie ma potrzeby nic zmieniać. Nie dotyczy to, na szczęście, wnętrza: kokpit nowej „A4-ki” wygląda bardzo podobnie do tego z zaprezentowanego niedawno Q7, a świetne wrażenie robi zwłaszcza przednia kratka nawiewu biegnąca niemal przez całą szerokość wnętrza. Jakość materiałów? Pod tym względem Audi od kilku lat wyznacza standardy w klasie, więc i tu nie mogło być inaczej. Auto jest też o 25 mm dłuższe od poprzednika – najbardziej odczują to pasażerowie tylnej kanapy (więcej miejsca na nogi). Nieco większy kufer (505 l) niż dotychczas otrzymała wersja Avant.
Najmocniejsze jednostki napędowe montowane w nowym A4, to dwie sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy do 200 kW (272 KM). Systemy wsparcia kierowcy i infotainment są dokładnie takie same, jak w A6 czy A8. Debiut Audi sedana oraz kombi zaplanowano na jesień 2015.
W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale masa własna znacznie się zmniejszył nawet aż o 120 kg. Karoseria, dzięki inteligentnej kompozycji użytych materiałów i lekkiej konstrukcji, jest jedną z lżejszych w tej klasie pojazdów.
Audi A8 L Security 4/43 Źródło: Auto Świat / Audi
To najbezpieczniejsze Audi wszech czasów. Pojazd będzie odpowiadał kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych.
REKLAMA
Wytrzymałość opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny została podniesiona. Dla przykładu: klatkę bezpieczeństwa nowego Audi A8 L Security wykonano z bardzo odpornych materiałów – włókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gorąco, która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę. Inżynierowie Audi udoskonalili również szyby. Między innymi dzięki tym ulepszeniom, cały samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9. Jego odporność na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi A8 L Security spełniała wymogi klasy VR 7.
Bentley Bentayga 5/43 Źródło: Auto Świat
Pierwszy seryjny SUV marki Bentley jest także najszybszym i najbardziej luksusowym modelem marki. Do napędu zastosowano dwunastocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 6.0 litra o mocy 608 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm. Pozwala on na rozwijanie prędkości maksymalnej 301 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 4,1 sekundy. Jednostka napędowa współpracuje z ośmiostopniową przekładnią automatyczna ZF. Standardem jest system start-stop i napęd na cztery koła.
BMW 7 6/43 Źródło: Auto Świat / BMW
Pod karoserią wprowadzono wiele innowacji. Nowa „siódemka” ma być bardziej zorientowana na dynamikę jazdy niż Mercedes klasy S, jednak będzie oferowała równie wysoki komfort, jak limuzyna ze Stuttgartu, a przy tym stanie się oszczędna. A co z asystentami jazdy? BMW wychodzi z założenia, że kierowca ma czuć, że jedzie bezpiecznym nowoczesnym autem, jednak elektronika nie może się zbyt natrętnie wtrącać do jego kompetencji. BMW pozostaje wierne swej estetyce, choć odważyło się zastosować większą liczbę metalicznych wstawek. Sporo zainwestowano w opracowanie lżejszej konstrukcji. Przydało się doświadczenie zdobyte podczas prac nad modelami i3 oraz i8, bowiem niektóre elementy struktury nadwozia nowej „siódemki” wykonano z włókna węglowego, inne, jak np. klapę bagażnika i części zawieszenia, są z aluminium. Konsekwentna „dieta” wszystkich podzespołów pozwoliła zaoszczędzić 130 kg masy. To oznacza, że model 750i xDrive waży teraz 1945 kg. Mercedes klasy S z porównywalnym napędem ma grubo ponad 2 tony.
Niższa masa przekłada się przede wszystkim na poprawę prowadzenia i zwinności. Według inżynierów BMW nowa „siódemka” ma jeździć tak dynamicznie, jak „piątka”. Po raz pierwszy będzie można zamówić w serii 7 skrętną tylną oś, która poprawia stabilność przy wyższych prędkościach i zacieśnia promień skrętu podczas np. jazdy miejskiej lub na górskich serpentynach.
BMW X1 7/43 Źródło: Auto Świat / BMW
W Monachium postępuje odwrót od napędu na tylną oś. Po przednionapędowym Active Tourerze teraz debiutuje bazująca na tej samej platformie druga generacja X1. Model ten sukces zawdzięcza swej pionierskości. Obiektywnie bowiem ten model miał swoje wady i odstawał od standardów BMW: jakość plastików we wnętrzu pozostawiała wiele do życzenia, podobnie jak kultura pracy silników, jak i awaryjność dieslowych wariantów. Ale konkurencja nie śpi i dlatego BMW opracowało nowe X1 od podstaw.
Borgward BX7 8/43 Źródło: Auto Świat
Citroen Cactus M concept 9/43 Źródło: Auto Świat / Citroen
Nawiązuje do kultowego modelu Mehari produkowanego w latach 1968-87 i znanego z filmów o przygodach żandarma z Saint Tropez, granego przez Louisa de Funes. Wszystko wskazuje na to, iż wkrótce trafi do produkcji seryjnej.
Ferrari 488 Spider 10/43 Źródło: Auto Świat / Ferrari
Włosi twierdzą, że to najmocniejszy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem V8 w historii firmy! Dodatkowo auto ma najmniejszy współczynnik oporu powietrza wśród wszystkich Ferrari Spider.
Nowy model zostanie wyposażony w sztywny, składany dach. Zdaniem konstruktorów to optymalne rozwiązanie, bowiem okazuje się o 25 kilogramów lżejsze od stelażu pokrytego płótnem. Zamknięcie dachu zajmie kierowcy Ferrari 488 Spider tylko 14 sekund. Za fotelami pojawił się szklany ekran. Jego wysokość można elektrycznie regulować.
Rama przestrzenna Ferrari 488 Spider została wykonana z 11 stopów aluminium. W jednym z nich ważną rolę odgrywa magnez. Nowatorskie materiały zapewniły nadwoziu roadstera identyczną sztywność, jak coupe o oznaczeniu 488 GTB. To nie lada wyczyn.
Ferrari 488 Spider czerpie moc z 3,9-litrowej, podwójnie doładowanej V-ósemki. Jednostka dysponuje stadem 670 koni mechanicznych oraz generuje obłędny dźwięk podczas jazdy. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 760 Nm sprawia, że roadster przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 3 sekundy. Tyle samo potrzebuje model coupe.
Honda Project 2&4 11/43 Źródło: Auto Świat
Najnowszy projekt utożsamiający zasadę „kreatywnego rzemiosła” Hondy potwierdza pozycję japońskiej firmy, jako największego na świecie producenta silników. Każdego roku Honda dostarcza 28 milionom osób na całym świecie nowoczesne jednostki napędowe przeznaczone dla pojazdów dwu- i czterokołowych, maszyn i urządzeń oraz jednostek pływających i latających.
„Honda Project 2&4" to przykład dążenia japońskiej firmy do zaoferowania klientom bardziej angażujących wrażeń z jazdy poprzez połączenie najlepszych cech pojazdów dwu- i czterokołowych. Napędzany silnikiem ze sportowego motocykla RC213V, pozwala on doświadczyć wolności typowej dla jazdy na motocyklu oraz oferuje zwrotność samochodu osobowego.
Wyjątkowa, czterosuwowa jednostka napędowa V-4, opracowana z myślą o wyścigowym motocyklu klasy MotoGP i specjalnie zmodyfikowana pod kątem eksploatacji na publicznych drogach, ma 999 cm3 pojemności skokowej i doskonale odzwierciedla hasło „The Power of Dreams” (potęga marzeń) za sprawą innowacyjnej i oryginalnej konstrukcji. Moc maksymalna 215 KM jest osiągana przy 13 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest przy 10 500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia DCT.
Hyundai Santa Fe 12/43 Źródło: Auto Świat / Hyundai
Ten luksusowy SUV doczekał się już face liftingu i z całą pewnością zyskał sobie w Europie już wielu zwolenników.
Infiniti Q30 13/43 Źródło: Auto Świat
Długo oczekiwana premiera auta, które będzie dla Europy produkowana na Wyspach Brytyjskich. Efekt współpracy Infiniti z Mercedesem, co zapewne wpływa na dobry image marki. To także jedna z ważniejszych premier IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem.
Jaguar F-Pace 14/43 Źródło: Auto Świat / Jaguar
Nowy crossover łączy wiodącą w klasie przestronność wnętrza i wyjątkowe właściwości jezdne, z możliwością przewozu pięciu osób. Będzie on uosobieniem wszystkiego tego, co symbolizuje marka Jaguar: pięknej stylistyki, precyzyjnego prowadzenia, komfortu, luksusowego wykończenia wnętrza oraz najnowocześniejszej technologii. To także jeden z najbardziej innowacyjnych Jaguarów w historii.
Kia Sportage 15/43 Źródło: Auto Świat / KIA
Czwarta generacja koreańskiego crossovera zapowiada kolejny sukces rynkowy. Europejczycy polubili ten model, który po zmianach stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Stylizacja nowego modelu Kia jest dziełem europejskiego studia designu Kia we Frankfurcie nad Menem, we współpracy z centralą w koreańskim Namyang i atelier projektowym Irvine w Kalifornii. Auto pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 roku.
Lancia Ypsilon MY206 16/43 Źródło: Auto Świat
Po czterech latach producent podjął decyzję o wprowadzeniu modyfikacji. Zmieniła się przednia część nadwozia (atrapa wlotu powietrza chłodnicy i zderzak). W ofercie będzie do wyboru dziesięć barw nadwozia, a nowości to: kość słoniowa Ivory Chic oraz niebieska Blu di Blu, która jest inspirowana klasycznymi modelami Lancii.
Nie mamy jeszcze zdjęć wnętrza, a jedynie informacje o zmianach, które objęły środkowy tunel i nowy schowek przed współpasażerem, który zwiększył pojemność o trzy litry. Nowa jest także dźwignia zmiany biegów, a także grafika zegarów. Tradycyjnie przy tej okazji designerzy zastosowali nowe materiały, w tym plastiki o innej niż dotychczas strukturze.
Lexus RX 17/43 Źródło: Auto Świat / Lexus
Luksusowy SUV ze znaczkiem Lexusa na masce pojawił się po raz pierwszy w 1998 roku, a więc 17 lat temu. Od tego czasu sprzedano 2,2 miliona RX-ów. W najnowszym wydaniu RX ma m.in. system nawigacyjny Lexus Premium z 12,3-calowym ekranem. Nowością jest panoramiczny system wizyjny oraz udoskonalony system antykolizyjny Lexus Safety System+.
Wersja hybrydowa RX 450h ma pod maską silnik benzynowy V6 o mocy313 KM oraz motor elektryczny.
Jak twierdzi Lexus, wersja ta spala zaledwie 5,2 litra benzyny na 100 km, ma też najniższą w klasie emisję dwutlenku węgla – 120 g/km.
Mercedes-Benz Klasa S Cabrio 18/43 Źródło: Auto Świat / Mercedes-Benz
Producent zapowiada, że będzie to najbardziej komfortowy kabriolet świata. Mercedes-Benz opublikował pierwsze oficjalne jego zdjęcie. Wnętrze otrzymałe elementy skórzane tapicerki. Są tez elementy z drewna. Wyposażenie obejmuje m.in. podgrzewane siedzenia, podgrzewane podłokietniki, automatyczną klimatyzację oraz zmodyfikowany system Aircap. Jednostki napędowe będą te same co w wersji coupé.
Mercedes-Benz do kabrioletu Klasy S powraca po 44 latach, który kontynuuje tradycje coupé-roadstera SL.
Mini Clubman 19/43 Źródło: Auto Świat / Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
W porównaniu z poprzednią generacją nowy Mini Clubman ma zmienioną koncepcję bocznych drzwi, ale konstruktorzy pozostawili dotychczasowe rozwiązanie tylnych drzwi. Nowa deska rozdzielcza przejęta została od wersji hatchback. Nowy MINI Clubman będzie dostępny z następującymi jednostkami napędowymi: 3-cylindrowym benzynowym o pojemności skokowej 1.5 l i mocy 136 KM, 4-cylindrowym benzynowym o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 192 KM oraz 4-cylindrowym wysokoprężnym o pojemności 2.0 l i mocy 150 KM. Mogą one współpracować z 6-stopniową przekładnią manualną lub 8-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic.
Nissan Micra 20/43 Źródło: Auto Świat / Nissan
Obecna 4. generacja Micry oferowana jest od 2010 r. W 2013 r. przeszła face lifting, a teraz Nissan wprowadza czwartą, bogatą wersję wyposażenia N-Tec.
Wersja N-Tec w seryjnym wyposażeniu ma klimatyzację automatyczną, czujniki deszczu przy wycieraczkach oraz czujnik zmierzchu uruchamiający reflektory a także tempomat.
W standardowym wyposażeniu znalazł się także pakiet Nissan Connect 2.0 – jego podstawowym elementem jest kolorowy ekran dotykowy, na którym można wyświetlać różne aplikacje, np. Google. W skład systemu wchodzi także gniazdo USB obsługujące MP3 i iPoda oraz 6 głośników. W serii oferowany jest też pakiet parkingowy z tylnymi czujnikami parkowania oraz systemem pomiaru wielkości miejsca parkingowego.
Opel Astra 21/43 Źródło: Auto Świat / Opel
„Nowy Opel Astra to prawdziwy skok jakościowy w klasie samochodów kompaktowych pod względem efektywności, łączności z Internetem i sportowej charakterystyki” — zapewnia dr Karl-Thomas Neumann, zapowiadając światową premierę bestsellerowego Opla podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem. Samochód jest wyposażony w liczne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich — w tym przełomowe nieoślepiające matrycowe reflektory LED IntelliLux LED — są praktycznie niespotykane lub wręcz debiutują w tym segmencie. Astra jest również pierwszym modelem Opla oferowanym z systemem Opel OnStar od samego początku obecności na rynku. Ten osobisty asystent łączności i usług zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i dostęp do Internetu przez całą dobę.
Opel Astra Sports Tourer 22/43 Źródło: Auto Świat / Opel
Przyznać trzeba, iż na zdjęciach nowy Opel Astra Sports Tourer prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie, co dotyczy przede wszystkim tylnej części nadwozia. Przednią część ocenialiśmy już po premierze pięciodrzwiowego hatchbacka. Auto ma długość 4,70 m, szerokość 1,81 m i wysokość 1,50 m. Konstruktorzy wygospodarowali więcej miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. O 40 litrów zwiększyła się przestrzeń bagażowa, która po złożeniu tylnych siedzeń oferuje 1630 litrów. Dzięki nowej strukturze karoserii masa pojazdu zmniejszyła się od 130 kg do 200 kg (w zależności od wersji).
Opel Vivaro Surf Concept 23/43 Źródło: Auto Świat / Opel
Rok po wprowadzeniu na rynek nowego lekkiego pojazdu użytkowego średniej wielkości, którego zamówiono już około 90 000 egzemplarzy, firma Opel prezentuje Vivaro Surf Concept. Ta elegancka wersja osobowa jest idealna dla użytkowników uprawiających sport. Opel Vivaro Surf Concept oferuje miejsce dla 5 lub 6 osób (w zależności od konfiguracji foteli), które mogą zabrać ze sobą sprzęt sportowo-rekreacyjny. Na przykładzie furgonu z podwójną kabiną pokazano, że imponującą ładowność można połączyć z wysokim poziomem komfortu i elegancką stylistyką. Koncepcyjna wersja jest także wyjątkowo praktyczna. Osobny przedział ładunkowy ma kubaturę 3,2 m3, a w wersji z długim rozstawem osi — nawet 4 m3. Opel Vivaro Surf Concept doskonale nadaje się więc do transportu mokrego lub zabrudzonego sprzętu po wyprawie na plażę lub w góry bez zmniejszenia komfortu pasażerów.
Peugeot Fractal 24/43 Źródło: Auto Świat / Peugeot
W części stoiska zwracającej uwagę dwubarwnym wykończeniem i miedzianym odcieniem, PEUGEOT zaoferuje również możliwość zanurzenia się w strefie concept caru FRACTAL, miksującej dźwięki stworzone przez Amona Tobina ze światłem i wideo. Goście odwiedzający stoisko będą mogli również odpocząć i naładować swoje telefony komórkowe w strefie lounge. Będzie tu można napić się kawy lub szklanki wody zapoznając się jednocześnie z pracą stylisty Peugeot, a także zanurzając się w świecie zapachów opracowanych wspólnie z firmą Scentys.
Porsche 911 Carrera i Carrera S Cabrio 25/43 Źródło: Auto Świat / Porsche
Uważny obserwator i znawca Porsche dostrzeże jednak kilka zmian zewnętrznych – nowe reflektory z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej, tylne lampy z czteropunktowymi światłami hamowania, tylną pokrywę z pionowymi żaluzjami.
W kokpicie nowa 911-tka ma seryjnie montowany system multimedialny z ekranem dotykowym.
Zmiany ważne dla kierowców ukryte są pod pokrywą silnika – nowe Porsche 911 ma mocniejsze o 20 KM silniki.
W Carrerze pracuje 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka biturbo o mocy 370 KM, a w Carrerze S o mocy 420 KM.
Wzrost mocy w Carrerze S o 50 KM stał się możliwy dzięki modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego silnikiem.
Jak zapewnia Porsche nowe silniki, mimo że mocniejsze, są oszczędniejsze pod względem zużycia paliwa. Fabryczne dane mówią o zużyciu 7,4 l/100 km. Są to jednak dane ze stanowiska pomiarowego, w rzeczywistości przy dynamicznej jeździe zużycie będzie o co najmniej 2-3 litry wyższe.
Renault Megane 26/43 Źródło: Auto Świat / Renault
To jeden z najlepiej sprzedających się modeli w historii Renault. W ciągu 20 lat produkcji sprzedano ponad 6,5 mln egzemplarzy. Obecnie gotowa jest do premiery czwarta generacja, która prezentuje dynamiczny styl. Poza wersją podstawową Renault Sport przygotował także topową wersję Megane GT, która postawiono na 18-calowych obręczach kół z metali lekkich.
Renault Talisman 27/43 Źródło: Auto Świat / Renault
Renault Laguna po trzech generacjach odchodzi do historii. Następca otrzymał nową nazwę Talisman, znaną z konceptu (2001), której autorem byłPatrick le Quément.
Seryjny Renault Talisman powstał przy współpracy z południowokoreańskim Renault Samsung Motors. Model ten należy do segmentu D. Podstawowa wersja nadwozia nie jest już jak poprzednik liftbackiem, ale klasycznym trójbryłowym sedanem. Ma długość 4,85 m, szerokość 1,87 m i wysokość 1,46 m. Do napędu przewidziano silniki benzynowe i wysokoprężne, które spełniają wymagania normy emisji szkodliwych spalin Euro 6. W pierwszym okresie produkcji będą to: czterocylindrowy benzynowy TCe 200 (1618 cm3, 200 KM, 260 Nm) oraz dwa wysokoprężne o pojemności skokowej 1598 cm3: dCi 130 (131 KM, 320 Nm) i dCi 160 (160 KM, 360 Nm).
Rolls-Royce Dawn 28/43 Źródło: Auto Świat
Brytyjski Rolls-Royce zaprezentował superluksusowy kabriolet Dawn, którego roczna produkcja już niemal została sprzedana. Po raz pierwszy w swej historii Rolls-Royce zrobił to online.Zainteresowanie nim na świecie jest tak duże, że przewyższa roczne możliwości produkcyjne wytwórni w Goodwood. Cena 277 tys. euro, która jest tylko wyjściową, nie stanowi żadnej bariery. Cena finalna jest zwykle dużo wyższa, bo auta tej marki powstają na zamówienia i z uwzględnieniem życzeń nabywcy, które mocno je personalizują.
Seat Leon Cupra 290 29/43 Źródło: Auto Świat / Seat
Nazwa Cupra 290 to nic innego jak odniesienie do mocy generowanej przez silnik. Leon w swojej najostrzejszej wersji teraz dostaje zastrzyk mocy 10 KM. Ulokowany między przednimi kołami silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbodoładowaniem, oferuje powiększoną moc 290 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm pozostał taki sam. Przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie udało się polepszyć. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Dobre właściwości jezdne zapewnia adaptacyjne zawieszenie DCC dostosowujące charakterystykę podwozia do warunków na drodze. Jest też przednia blokada dyferencjału, która w skrajnych przypadkach może wysyłać do 100 % mocy na jedno koło, a progresywny układ kierowniczy poprawi zwinność auta. Ponadto system Drive Profil oferuje wybór pomiędzy trzema trybami jazdy: Comfort, Sport i CUPRA.
Skoda Rapid Spaceback Scout Line 30/43 Źródło: Auto Świat / Skoda
Wersja ta otrzymała atrakcyjny pakiet stylizacyjny i będzie oferowana z 16- lub 17-calowymi obręczami kół z metali lekkich. To kolejny zabieg producenta zmierzający do uatrakcyjnienia oferty.
Skoda Rapid Monte Carlo 31/43 Źródło: Auto Świat / Skoda
Premierą światową będzie Skoda Rapid Monte Carlo, która otrzymała stylizacyjne elementy nadwozia oraz najlepsze wyposażenie obejmujące m.in. reflektory ksenonowe, przyciemniane światła mgłowe, 16- i 17-calowe obręcze kół z metali lekkich, czarną atrapę wlotu powietrza chłodnicy, przednie i tylne spoilery, listwy progowe oraz dyfuzor. We wnętrzu zamontowano sportowe przednie fotele oraz elementy skórzane. To już szósty model w rodzinie Monte Carlo. Jego sprzedaż rozpocznie się w listopadzie 2015 r.
Skoda Superb Combi 32/43 Źródło: Auto Świat / Skoda
To gwiazda stoiska Skody podczas IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem. Druga wersja nadwozia Skody Superb z całą pewnością zamiesza na europejskim rynku kombi z bogatym wyposażeniem standardowym i najnowszymi systemami poprawiających bezpieczeństwo oraz zapewniającymi najwyższy komfort jazdy.
Suzuki Baleno 33/43 Źródło: Auto Świat / Suzuki
Model o tej nazwie powraca na rynki europejskie po 13 latach. obecnie jest to 5-drzwiowy hatchback o długości 4023 mm, szerokości 1920 mm i wysokości 1450 mm.
Toyota Prius 34/43 Źródło: Auto Świat / Toyota
Czwarta generacja Priusa została już oficjalnie zaprezentowana podczas gali w Las Vegas, ale premiera targowa odbędzie się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem. Auto powstało na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), ma nowy design nadwozia i nowe wnętrze. Konstruktorzy obniżyli środek ciężkości i zmodyfikowali tylne zawieszenie.
Nowy Prius otrzymał rozszerzony pakiet Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru. Rozbudowana wersja zawiera aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), który dostosowuje prędkość samochodu do prędkości poprzedzającego pojazdu, oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System) rozszerzony o funkcję zapobiegania zderzeniom z pieszymi.
Prius czwartej generacji stanie się nowym punktem odniesienia dla całego rynku samochodów z alternatywnymi napędami. Osiągnięcia technologiczne zespołu projektantów Priusa w dziedzinie wydajności i osiągów napędu hybrydowego, stabilności prowadzenia i radości z jazdy będą wprowadzane stopniowo do następnych hybrydowych modeli Toyoty.
SsangYong XLV-Air Concept 35/43 Źródło: Auto Świat
Kolejny koncept, który stanowi zapowiedź wersji produkcyjnej przedłużonego modelu Tivoli.
Mitsubishi Outlander PHEV 36/43 Źródło: Auto Świat / Mitsubishi
Model ten będzie miał we Frankfurcie nad Menem premierę europejską. Nowe Mitsubishi Outlander PHEV to elektryczna hybryda typu plug-in oferująca możliwość dostarczania energii elektrycznej domostwom, co potęguje wszechstronność tego modelu, gdy jest on zaparkowany. Model ten wyróżnia nowa stylizacja przedniej części nadwozia stworzona w oparciu o koncepcję stylistyczną „Dynamic Shield”, wdrażaną w najnowszych modelach MMC. Inżynierowie japońskiej firmy podnieśli jakość wykończenia wnętrza oraz unowocześnili nadwozie, podwozie i układy napędowe. Ponadto, nowy model odznacza się lepiej wyciszonym przedziałem pasażerskim, lepszym przyspieszeniem, lepszymi właściwościami jezdnymi, wyższym komfortem resorowania, wyższą wydajnością ekologiczną oraz innymi rozwiązaniami poprawiającymi osiągi i jakość wykończenia.
Mitsubishi Outlander PHEV zadebiutowało w Japonii w styczniu 2013 roku, jako pierwszy na świecie hybrydowy SUV typu plug-in z napędem 4WD. Model ten jest obecnie eksportowany do 48 państw, w tym do Europy, zachowując tytuł najlepiej sprzedającego się auta typu PHEV na świecie - łącznie klienci odebrali około 70 000 sztuk tego modelu.
Geely SUV 37/43 Źródło: Auto Świat
Chiński koncern, do którego należy Volvo, zapowiada nowy SUV, który przeznaczony będzie na rynek lokalny.
Fiat 500 FL 38/43 Źródło: Auto Świat
Premiera prasowa odnowionego Fiata 500 odbyła się już 4 lipca 2015 r., ale targowa zaplanowana została na IAA we Frankfurcie nad Menem. Według producenta, obecnie produkowany Fiat 500 otrzymał aż 1800 nowych detali. Trudno jednak wiele z nich dostrzec. Ale to już inna sprawa.
Smart ForTwo Cabrio 39/43 Źródło: Auto Świat
To już trzecia generacja tego małego kobrioletu.
Volkswagen Golf Cabrio 40/43 Źródło: Auto Świat / Volkswagen
Lekko zmodyfikowany kabriolet. W nowej ofercie znajdzie się sześć wariantów kolorystycznych wnętrza i wszystkie jednostki napędowe spełniające wymagania normy emisji szkodliwych spalin Euro 6.
Mazda Koeru Concept 41/43 Źródło: Auto Świat / Mazda
Nazwa Koeru, którą producent wykorzystał w koncepcie, jest japońskim słowem oznaczającym "przekroczyć". Pojazd ten jest zapowiedzią pojawienia się nowego członka rodziny CX, być może będzie to CX4.
Nissan Crossover Concept 42/43 Źródło: Auto Świat / Nissan
Zgodnie z zapowiedziami twórców, ma to być innowacyjny koncept, ktory stanowi zapowiedź nowego crossovera.
Brabus G43 AMG Widestar 43/43 Źródło: Auto Świat / Brabus
Niemiecki tuner powiększył pojemność silnika do 6.0 l i moc do 850 KM. Pozwala on na rozwijanie prędkości maksymalnej 260 km/h.