Jeep J8 stanowi symbol powrotu marki Jeep do produkcji prawdziwie nowoczesnych pojazdów o przeznaczeniu użytkowym i wojskowym - na potrzeby instytucji rządowych oraz organizacji  pozarządowych. Zaprezentowany po raz pierwszy na wystawie przemysłu obronnego Defence Systems and Equipment International 2007 w Londynie Jeep J8 oferowany jest w wersji dwudrzwiowej z wydłużoną skrzynią ładunkową pod kątem przewozu osób i wyposażenia oraz w wielofunkcyjnej wersji czterodrzwiowej. Dostępne będą liczne konfiguracje nadwozia i siedzeń, oraz odmiany LHD i RHD (dla ruchu prawo- i lewostronnego). Przykładowo wersja dwudrzwiowa J8 - może doskonale służyć jako ośmioosobowy transporter piechoty.

Traktując samochód Jeep Wrangler Unlimited 2007 jako produkt wyjściowy, konstruktorzy Jeep’a zajęli się przede wszystkim zwiększaniem jego wytrzymałości i funkcjonalności mechanizmów. Wzmocniona rama jest bardziej odporna mechanicznie oraz pozwala podnieść maksymalną  ładowność pojazdu do 1339 kg. Mosty napędowe, hamulce i elementy zawieszenia dostosowano do zwiększonych obciążeń w służbie wojskowej i cywilnej, zastępując m.in. tylne sprężyny śrubowe resorami piórowymi. System napędu 4x4 Command-Trac z kolei - zapewnia J8 maksymalną sprawność i optymalne osiągi tak w jeździe szosowej jak i terenowej.

Jeep J8 napędzany jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8 litra i mocy 118 kW (158 KM) oraz momencie obrotowym 400 Nm, pozwalającym holować przyczepę o masie do 3500 kg. Silnik ten współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną.

J8 wyposażony jest w specjalny układ filtrowania powietrza oraz snorkel na masce, umożliwiający pokonywanie przeszkód wodnych o głębokości do 762 mm i nieprzerwane działanie pojazdu w warunkach burz piaskowych nawet przez pięć godzin.