- Dalej królują jasne barwy wykończenia kabiny i zaokrąglone fronty szafek. Zwykle wspomina się o tradycyjnych tkaninach, a nie o skórze
- Na liście walorów nowych kamperów wskazuje się duże sypialnie, spore łazienki oraz kuchnie z dość dużymi lodówkami
- Popularne kampery zwykle powstają na bazie Fiata Ducato, Forda Transita i Mercedesa Sprintera
Kamper czy przyczepa kempingowa to z pewnością w okresie pandemii całkiem atrakcyjne rozwiązanie. I z pewnością bardziej kuszące od ciasnej kwatery nad morzem, jeziorem czy w górach. Jest jednak jeden, dość istotny problem - koszty. Nowy kamper to dość spory wydatek. I choć prezentowane modele reprezentują bardziej przystępną klasę, to jednak trzeba liczyć się z tym, że w cenie zakupu nowego modelu możemy mieć choćby kawalerkę w centrum miasta. Równie dobrze można jednak wypożyczyć kampera, co oznacza koszt porównywalny z pobytem w bardzo dobrym, luksusowym hotelu za granicą i przelotem samolotem na miejsce.
Bez względu jednak na to dokąd wybierzemy się wygodnym samochodem, warto przyjrzeć się nowościom szykowanym na kolejny sezon. Być może trafimy na nowe konstrukcje w najlepszych wypożyczalniach. Oto czego możemy się spodziewać.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu
- Używany kamper do 30 tys. zł. Przegląd ofert z serwisów ogłoszeniowych
- Ponad milion euro – kampery w cenie domu
Producenci zwykle chwalą się tym samym - jak najlepszym wykorzystaniem przestrzeni. Nie inaczej jest w tym roku. Na liście walorów wskazuje się duże sypialnie, spore łazienki oraz kuchnie z dość dużymi lodówkami (nawet 177 litrów pojemności). W kwestii funkcjonalności zwykle wspomina się o pomysłowych aranżacjach łazienki, co oznacza możliwość np. schowania sedesu czy umywalki, by zwiększyć przestrzeń. Wskazuje się również obrotowe fotele przednie, by np. fotel kierowcy zamienić na miejsce przy stole.
Liczy się także wystrój. Stąd dalej królują jasne barwy wykończenia kabiny i zaokrąglone fronty szafek. Zwykle wspomina się o tradycyjnych tkaninach, a nie o skórze, która jest stosowana przede wszystkim w kamperach budowanych na bazie ciężarówek.
W naszej galerii nie zabrakło także projektu, który po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w zeszłym roku. W tym roku doczekał się jednak prestiżowej nagrody. Doceniono wzornictwo oraz pomysły na poprawę funkcjonalności (choćby powiększone drzwi wzorowane na tych, którymi wychodzi się z domu na taras). Szczegóły w galerii.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Podstawą jest podwozie Mercedesa Sprintera. To jeden z najpopularniejszych modeli oprócz Fiata Dcuato, które służą do zabudowy kamperów. Na zdjęciu Frankia
Kabina o wysokości 2 m z podwójną podłogą (z funkcją podgrzewania). W komplecie dwupalnikowa kuchenka, spory zlew i bardzo pojemne schowki. W łazience nie zapomniano o dużym lustrze i prysznicu a w sypialni o 7-strefowym materacu. Umywalkę i sedes można schować.
Adria Astella, czyli luksusowa przyczepa kempingowa. Oto projekt, który uzyskał prestiżową nagrodą Best of Best.
Luksusowa przyczepa kempingowa z wnętrzem inspirowanym nowoczesnymi domami. Imponuje dużą i przestronną kuchnią oraz wygodną kanapą w ramach salonu. Unikalne rozwiązanie – duże drzwi panoramiczne ułatwiające dostęp do przyczepy. Do tego spora sypialnia. Zależnie od wersji miejsca do spania dla 2-6 osób.
Ta firma specjalizuje się w produkcji kamperów na Fiatach i Fordach. Na zdjęciu odmiana na bazie włoskiego auta. Zależnie od wersji do wyboru manualna lub automatyczna skrzynia biegów. Ceny powyżej 50 tys. euro.
Ponad 7 m długości (a ściślej 7,2 m) i przestronna kabina z łazienką z prysznicem oraz sporą sypialnią w tylnej części nadwozia. Nie zabrakło kuchni ze zlewem oraz dość pojemnych szafek.
Jubileuszowa edycja przyczepy „60 years” (pierwsza przyczepa Sudwind pojawiła się z 1962 roku. Do wyboru różne zabudowy sypialni (nawet do 4 miejsc do spania). We wszystkich charakterystyczna tapicerka z niebieskimi przeszyciami. Producent chwali się bogatym wyposażeniem.
Tak świętuje się urodziny. Specjalna edycja „60 years” z miejscami do spania dla 4 osób. Część mieszkalna zaprojektowana w kształcie litery U z licznymi schowkami i półkami, przestronną łazienką i kuchnią.
Napęd na tył lub w opcji napęd na wszystkie koła. Kamper na bazie Mercedesa Sprintera. Ładowność wersji 6.0 nawet ponad 700 kg.
We wnętrzu można obracać siedzenia, by m.in. wygodniej spożywać posiłki we wspólnym gronie. Lodówki z podwójnymi zawiasami (producent chwali się, że drzwi można otwierać w obie strony)
Luksusowa wersja Lounge. W roku modelowym 2021 przewidziano opcję oddzielnych łóżek. Nie zabrakło dużej łazienki z prysznicem i toaletą.
Bez moskitiery ani rusz. W opcji klimatyzacja dachowa oraz układ z rynną, by lepiej odprowadzać wodę, gdy pogoda się popsuje.
Producent chwali się nowym mocnym materiałem, z którego wykonano podnoszoną część dachu oraz nowym przewiewnym oddychającym materacem łóżka i zestawem kanałów wentylacyjnych, by przetrwać upalne noce.