Logo
WiadomościPremieryKlasa biznes wg. Lotusa

Klasa biznes wg. Lotusa

Samochody brytyjskiego Lotusa znane są głównie ze świetnej dynamiki jezdnej i właściwie w takich właściwościach je zaszufladkowano. Teraz dzięki modelowi Europa S, Lotus chce być tak samo komfortowy jak jest sportowy.

Klasa biznes wg. Lotusa
Onet
Klasa biznes wg. Lotusa

Europa S, ma nawiązywać do swojego poprzednika legendy z roku 1965. Dodatkowo chce być także luksusowym "sportowcem" i konkurować z produktami Porsche czy Maserati. Aby tego dokonać musiała zostać zmieniona koncepcja Lotusa. Koniec z surowym wyglądem i tak przez wielu docenianą prostotą wyglądu.

Lotus Europa S bazuje na zmodyfikowanej płycie modelu Elise. Dzięki powiększonej przestrzeni ładunkowej do Europy wsiądziemy z więcej niż jedną, małą walizeczką. Diametralne zmiany zaszły w wyglądzie wewnętrznym. Wszak nowy Lotus ma kusić luksusowym spojrzeniem. Dla komfortu wprowadzono wiele elementów pokrytych skórą oraz wykładziną o wysokiej jakości. Dla bezpieczeństwa zaś, dwie poduszki powietrzne. Również sylwetka nowej Europy S w porównaniu z dotychczasowymi modelami Lotusa sprawia, że do samochodu bez problemów wsiądą reprezentanci "starszych roczników".

Brytyjczyków z Lotusa nie ogarnęła jednak bez pamięci luksusowa wariacja i postanowiono, że kilka elementów w Europie S będzie typowo sportowe. Chociażby wspomaganie kierownicy, które na pewno nie znajdzie w tym aucie miejsca. Ba, do tej pory trwają debaty czy w Europie S powinna być zamontowana klimatyzacja!

Lotus Europa S ma także zmieniony "agregat". Tym razem silnika nie użyczyła Toyota lecz Opel. Elastyczny, czterocylindrowy silnik o pojemności 2000 ccm wyposażony jest w układ turbo i spokrewniony jest z tymi jakie są oferowane w modelu Elise i Oplu Speedster. Dzięki mocy 203 KM i max m. obr. w granicach 263 Nm auto przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,5s. i osiąga maksymalną prędkość 225 km/h.

Produkcja Europy S ma rozpocząć się w lipcu 2006 roku. Samochód trafi najpierw na rynek europejski, a w późniejszym terminie na kolejne - poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą. Cena wyjściowa Europy S to 49 000 euro.

mojeauto.pl