Mazda CX-90 to drugi SUV tej japońskiej firmy oparty na kompletniej nowej platformie, przeznaczonej dla większych modeli. Architektura zadebiutowała w 2022 r. w Maździe CX-60, czyli SUV-ie klasy średniej, dostępnym także w Polsce. Zresztą Polska to jeden z największych rynków CX-60 w Europie: między marcem a listopadem 2022 r. firma zebrała w naszym kraju 1516 zamówień na Mazdę CX-60. Wówczas był to 3. najlepszy wynik na Starym Kontynencie — wyprzedziły nas jedynie Niemcy i Szwecja. Niestety, CX-90 nie ma szans na karierę w Polsce. Powód jest prosty.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Mazda CX-90: silniki, liczba miejsc

Mazda CX-90 jest po prostu przeznaczona głównie na rynki Ameryki Północnej i w Polsce nie będzie oferowana. Nasz rynek dostanie za to Mazdę CX-80, czyli — najprościej pisząc — przedłużoną pochodną Mazdy CX-60.

Producent nie epatuje na razie szczegółami. Wprawdzie wspomina, że do gamy Mazdy CX-90 trafi najmocniejszy silnik w historii seryjnych aut tego producenta, ale nie podaje, ile koni mechanicznych rozwinie ta 6-cylindrowa rzędowa turbodoładowana jednostka o pojemności 3,3 l. Możliwe, że będzie to 284 KM.

Mazda CX-90 Foto: Mazda
Mazda CX-90

Mazda CX-90 będzie dostępna również z napędem hybrydowym, składającym się z 2,5-litrowego silnika spalinowego i jednostki elektrycznej.

Mazda CX-90 zostanie topowym modelem tej marki w Stanach Zjednoczonych. Samochód będzie dostępny także w wersji z trzema rzędami siedzeń, przy czym nawet pasażerowie ostatniego rzędu otrzymają do dyspozycji własny panel sterowania klimatyzacją.

Mazda CX-90: kiedy na rynku

Mazda CX-90 zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych już wiosną 2023 r. Być może jeszcze w tym roku poznamy kolejnego SUV-a tej firmy dla rynków Ameryki Północnej, czyli Mazdę CX-70. Mazdy CX-60, CX-70, CX-80 oraz CX-90 bazują na tej samej platformie.