- Trzecie drzwi otwierane do tyłu i brak środkowego słupka umożliwiają łatwiejsze wejście do kabiny elektrycznego „malucha”
- Wymiary, takie same jak w innych wariantach nowej „500-tki”, są o kilka centymetrów większe od spalinowej poprzedniczki
- Znamy już polskie ceny bogato wyposażonej wersji La Prima w wariantach 2-drzwiowym i cabrio, od których rozpocznie się sprzedaż Fiata 500e
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Nowy Fiat 500, oferowany wyłącznie jako auto elektryczne, został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w marcu. Dotychczas poznaliśmy klasycznego małego hatchbacka i wersję cabrio ze składanym miękkim dachem. Teraz włoski producent dodaje do tego „rodzinny” wariant nadwoziowy – z dodatkowymi małymi drzwiami otwieranymi „pod wiatr” i bez środkowego słupka. To rozwiązanie – skierowane przede wszystkim do rodziców, odwożących dzieci do szkoły, przedszkola, na dodatkowe zajęcia itp. – ułatwi korzystanie tylnej części kabiny. Skorzystają z niego także ci użytkownicy „malucha”, którzy kanapę traktują jako dodatkową przestrzeń bagażową.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFiat 500e w wersji „3+1” ma takie same wymiary zewnętrzne jak warianty 2-drzwiowe (długość 3,63 m). Skonstruowane na nowej platformie auto trochę urosło w stosunku do nadal produkowanej w Polsce spalinowej „pięćsetki” – po kilka centymetrów na długość na szerokość. Pozostaje jednak nadal małym autem przeznaczonym do poruszania się (i parkowania!) w mieście.
Fiat 500e „3+1” – auto miejskie dla pracujących rodziców
Troje drzwi ma Hyundai Veloster, tylne drzwi otwierane z przeciwnym kierunku niż przednie i brak środkowego słupka znamy też z Mazdy RX-8. Teraz Fiat połączył te dwie koncepcje i stworzył „pięćsetkę” 3+1. Warto przypomnieć, że pierwszy Fiat 500 z 1957 roku miał drzwi otwierane „pod wiatr”, tyle że po jednym skrzydle po każdej stronie. Z myślą o bezpieczeństwie dzieci podróżujących na tylnej kanapie dodatkowe drzwiczki dają się otworzyć dopiero wtedy, gdy przednie są już otwarte.
Według Fiata, trzecie drzwi nie powinny istotnie wpłynąć na właściwości jezdne ani zużycie prądu, ponieważ masa auta wzrasta w stosunku do 2-drzwiowej wersji tylko o 30 kg.
Przeczytaj też:
- Pierwsza jazda Fiatem 500e La Prima
- Sprawdź, jakie korzyści daje internetowa subskrypcja Auto Świata
- Akumulatory – czy rzeczywiście są tak drogie i niebezpieczne, jak o nich mówią?
Fiat 500e wchodzi na rynek w bogato wyposażonej wersji La Prima z ledowymi przednimi światłami, dwukolorowymi 17-calowymi alufelgami i chromowanymi detalami nadwozia. Obite ekologiczną skórą fotele mają elektryczną regulację. 360-stopniowy system czujników pokazuje sytuację wokół auta jak dron krążący nad samochodem. La Primę standardowo zaopatrzono w zespół asystentów, np.: pasa ruchu, prędkości, rozpoznawania znaków, hamowania z rozpoznawaniem pieszych i adaptacyjny tempomat.
Elektryczny Fiat 500e dostępny jest w dwóch wariantach zasięgu – zależnych od pojemności baterii. Fiat podaje, że podstawowy akumulator (o pojemność 23,8 kWh) pozwala na przejechanie 180 km na jednym ładowaniu (wg WLTP), w mieście nawet do 240 km. Większy daje zasięg do 320 km, a w mieście do 460 km.
Fiata 500e La Prima jest już do kupienia na naszym runku. Cena z większym akumulatorem wynosi 154 900 zł dla 2-drzwiowego hatchbacka, a dla kabrioletu z tym samym akumulatorem – 167 900 zł. Nowa 3-drzwiowa wersja 3+1 pojawi się w przyszłym roku.