- Lada chwila zadebiutuje zupełnie nowy Nissan LEAF oraz Nissan Micra. Oba będą elektryczne i właśnie zobaczyliśmy, jak wyglądają
- LEAF nowej generacji stanie się modnym crossoverem, a nowa Micra będzie siostrą Renault 5
- Japończycy zapowiedzieli też modernizację hybrydowego napędu Nissana Qashqaia
- Zdradzono też plany względem modelu Juke
Najwięcej w ostatnich tygodniach mówiło się o kłopotach japońskiej marki i jej pomysłach na wyjście z kryzysu, ale dzisiaj możemy w końcu napisać dla was o jej samochodach. Nissan przygotowuje się do niemałej ofensywy na rynku. Właśnie zaprezentował dwa nowe elektryki i zapowiedział dalszą pracę nad hybrydowym napędem, z którego korzysta Qashqai. Zacznijmy od powrotu bardzo lubianego modelu.
Przeczytaj także: Jeździłem nowym Nissanem Nismo. To... elektryczny SUV. Są we mnie dwa wilki. Jeden warczy
Nissan Micra będzie blisko spokrewniony z Renault 5
Jeszcze w tym roku w pełnej krasie zobaczymy nowego Nissana Micra, który powróci na nasz rynek. Japończycy podkreślają, że nie zapomnieli, za co ludzie polubili ten model. - Samochód pozostanie wierny DNA swoich poprzedników, łącząc odważny design z prostotą i kompaktowymi wymiarami - przekonuje nas producent.
Przeczytaj także: Nissan ma nowego szefa. To pasjonat. Pójdzie w ślady Toyoty?
Jak na 2025 r. przystało nowy Nissan Micra będzie samochodem w pełni elektrycznym. Wiemy bardzo dobrze, czego się po nim spodziewać, ponieważ został zaprojektowany z wykorzystaniem platformy AmpR Small, współdzielonej z Renault R5. Micra będzie dostępna w dwóch wersjach akumulatora – o pojemnościach 40 kWh oraz 52 kWh – oferując maksymalny zasięg ponad 400 km.
Nowa Micra będzie produkowana we Francji, a do pierwszych kierowców trafi jeszcze w tym roku. Pokazano już pierwsze zdjęcie:
Nissan LEAF stanie się crossoverem. Powstanie na płycie modelu Ariya
Artykuł otworzyliśmy zdjęciem najnowszej, trzeciej generacji modelu LEAF. Jeden z pionierów elektromobilności, zgodnie z duchem czasów, z klasycznego kompaktu przeistoczy się w modnego crossovera. Japończycy komentują, że będzie się wyróżniał na drodze dzięki efektownej, aerodynamicznej sylwetce, która przyciąga spojrzenia. Model ten powstał na nowoczesnej platformie CMF-EV, którą współdzieli ze swoim większym bratem, Nissanem ARIYA.
Europejska wersja nowego Nissana LEAF będzie produkowana w angielskiej fabryce marki w Sunderland.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNissan Qashqai i Juke - jakie dalsze plany?
Nissan stawia na elektryki, ale nie tylko. Zapowiedziano także dalszą modernizację hybrydowego napędu e-POWER. Zmiany w systemie e-POWER w modelu Qashqai przyniosą jeszcze lepsze parametry emisji, wyższą efektywność oraz większą kulturę pracy napędu.
Oprócz powrotu Nissana Micra jako auta elektrycznego oraz trzeciej generacji przełomowego modelu LEAF, Nissan poczynił również istotne postępy w rozwoju jednej ze swoich najpopularniejszych technologii. Dzięki wprowadzeniu e-POWER, które zrewolucjonizowało podejście do napędów hybrydowych, oferując cichszą i bardziej responsywną pracę niż tradycyjne hybrydy, Nissan wyznaczył nowe standardy w tej kategorii. Nadchodzące udoskonalenia sprawią, że e-POWER stanie się jeszcze bardziej wydajny i wyrafinowany, oferując wrażenia z jazdy jeszcze bliższe tym, które znamy z samochodów elektrycznych. To idealne rozwiązanie dla klientów, którzy cenią sobie uczucie jazdy samochodem elektrycznym, ale nie chcą ładować auta
- komentuje David Moss, starszy wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie AMIEO. Wspomniano też o nowy Nissanie Juke, ale praktycznie bez żadnych szczegółów. Poza najważniejszym, że będzie elektrycznym crossoverem.