Po chwili przerwy w salonach Opla zagości ponownie Moka, tym razem już bez „X” w nazwie i w gruntownie zmienionej formie. Podobnie jak mniejsza Corsa, tak i nowa odsłona kompaktowego SUV-a marki została zaprojektowana na modularnej platformie CMP Grupy PSA. To oznacza, że auto przygotowane jest do napędzania zarówno silnikami konwencjonalnymi, jak i elektrycznymi. I dokładnie w takich wersjach ten model można już zamawiać u dilerów Opla.
Nowy Opel Mokka – moc od 100 do 136 KM
Oferta benzyniaków obejmuje silniki 1.2 Turbo o mocy 100 KM lub 130 KM seryjnie zestawione z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, a w mocniejszej odmianie z opcjonalnym 8-stopniowym „automatem”. Paletę uzupełni diesel 1.5 o mocy 110 KM z 6-biegowym manualem. Opel obiecuje średnie spalanie na poziomie 4,8-3,8 l/100 km (w cyklu NEDC).
Dostępna od początku w sprzedaży wersja elektryczna, którą wyceniono na 139 900 zł, ma moc 136 KM i dysponuje momentem 260 Nm. Do tego oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Eco i Sport, a dzięki akumulatorowi o pojemności 50 kWh może przejechać nawet 324 km (w cyklu WLTP). Co ważne, Mokka-e może być ładowana prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą wallboxa, szybkiej ładowarki (do 100 kW) lub przez kabel podłączony do zwykłego domowego gniazdka 230 V.
Nowy Opel Mokka – totalna zmiana
Na pierwszy rzut oka nową Mokkę można rozpoznać jako Opla, ale już nie jako bezpośredniego następcę Mokki X. Pod tym względem druga generacja idzie zupełnie inną drogą. Inne są wymiary: 4,15 m długości to o 12,5 cm mniej niż w poprzedniku i to przy praktycznie takim samym rozstawie osie (plus 2 mm). Jak to możliwe? Z jednej strony to wspomniane już inna platforma, a z drugiej projektanci postanowili po prostu drastycznie zmniejszyć zwisy zarówno z przodu jak i z tyłu. W efekcie mamy mniejszą długość ale optycznie auto sprawia wrażenie dłuższego. Na dodatek Mokka jest pierwszym Oplem z nową „twarzą” modeli marki z panelem Opel Vizor.
Przeczytaj też:
Także wnętrze stanowi totalną zmianę w porównaniu z poprzednikiem. Na desce rozdzielczej dominuje panoramiczny 12-calowy Pure Panel czyli wirtualne zegary (w bazie 7-calowe), których „zawartość” można dopasowywać do własnych preferencji. Obok umieszczono dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości, który zależnie od wybranej wersji ma przekątną 7 lub 10 cali. Na konsoli środkowej znajdziemy przyciski i pokrętła do obsługi wybranych systemów oraz klimatyzacji, a także półkę z indukcyjną ładowarką do telefonów komórkowych. W wersjach z „automatem” drążek, a w zasadzie przełącznik trybu pracy skrzyni ma minimalistyczną formę.
Ilość miejsca jest nienaganna, bagażnik w wersjach spalinowych ma pojemność 350 l natomiast w elektrycznej 310 l i można go powiększać poprzez składanie oparć tylnej kanapy.
Nowy Opel Mokka – ceny i wersje wyposażeniowe
Do wyboru klienci mają cztery odmiany wyposażeniowe: Mokka, Edition, Elegance i GS Line. W bazowej standard obejmuje takie elementy jak m.in. ESP, kontrola trakcji, układ wspomagania ruszania na wzniesieniach (HSA), kkład rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system ostrzegania przed kolizją (również z pieszym) i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ utrzymania na pasie ruchu, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, manualna klimatyzacja (w Mokka-e automatyczna), kolorowy 7-calowy wyświetlacz graficzny wskaźników kierowcy, radioodtwarzacz z Bluetooth, USB, tunerem DAB i ekranem dotykowym 7 cali, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne i elektryczny hamulec postojowy.
Ceny katalogowe | Mokka | Edition | Elegance | GS Line |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop M6 | 79 990 zł | 83 750 zł | 90 150 zł | 94 700 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop M6 | - | 90 250 zł | 96 650 zł | 101 200 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop A8 | – | 96 750 zł | 103 150 zł | 107 700 zł |
1.5 Diesel 110 KM Start/Stop M6 | – | 91 750 zł | 98 150 zł | 102 700 zł |
e136 KM 50 kWh | 139 900 zł | 141 900 zł | 147 600 zł | 152 000 zł |