Auto Świat Wiadomości Premiery Nowy Outlander już w Polsce

Nowy Outlander już w Polsce

Autor Bartkiewicz Jarosław
Bartkiewicz Jarosław

Polski oddział Mitsubishi wprowadza do sprzedaży drugą odsłonę modelu Outlander. Już poprzednia seria modelu mogła pochwalić się, jak na realia naszego rynku, sporym sukcesem. Mitsubishi zdążyło zebrać ponad 400 zamówień.

Nowy Outlander już w Polsce
Onet
Nowy Outlander już w Polsce

Podczas polskiej premiery przedstawiciele Mitsubishi podkreślali, że druga generacja Outlandera to zupełnie nowa, a zarazem nowatorska pod względem technicznym, konstrukcja. Samochód w istocie oparty został na zupełnie świeżej płycie podłogowej, która w założeniu koncernu ma być bazą także dla kolejnych modeli marki. Następstwem tych zmian są także nowe, większe wymiary. W stosunku do poprzedniej wersji nowy Mitsubishi Outlander jest dłuższy o równe 10 cm. Niby niewiele ale dołączając do tego zmiany w samym wnętrzu i zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa, japoński producent zdołał powiększyć przestrzeń bagażową przy pięciu miejscach z 402 do aż 774 litrów (z możliwością powiększenia do 882 l. przez zmniejszenie przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu). Po złożeniu w podłodze trzeciego i drugiego rzędu siedzeń pojemność wzrasta już do 1691 l. Dolna część klapy bagażnika jest dodatkowo otwierana i wytrzymuje obciążenie 200 kilogramów.

Drugą generację Outlandera można więc uznać z całym przekonaniem za pełnowymiarowego SUV-a. I chyba też bardziej charyzmatycznego w porównaniu z poprzednikiem. Nowa stylistyka auta to inspiracja projektantów Mitsubishi konceptem 2+2 Pajero Evo z 2002. Przód zdominowany przez wyzywający grill - w slangu producenta nazywany jako "Mount Fuji" - ciekawie komponują się z trapezowymi, przednimi reflektorami. Do tego masywne zderzaki, nadkola i boczne ściany, a z tyłu z kolei wspomniana dzielona klapa bagażnika i zupełnie nowe, gustownie ale też sportowo wykonane lampy w technologii LED. To wszystko ma sprawić, że już z zewnątrz Outlander ma kojarzyć się z off-roadem i nawiązywać do legendarnego Pajero.

W środku zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się miejsce kierowcy przed którym znajduje się dobrze wykonana kierownica oraz dwa tunelowe zegary w metalicznych obramówkach. Środkowy tunel typowy dla aut Mitsubishi - przeważają czarne plastiki wsparte kilkoma srebrnymi wstawkami. Całość wydaje się być wykonana solidnie. Plusem Outlandera okazują się być przednie fotele. Zaprojektowane w pseudo-kubełkowym stylu dają dobre trzymanie boczne i trudno się z nich zsunąć. Tylna kanapa jest już mniej wygodna ale dla umilenia podróży producent przewidział dla tego sektoru, montowany w suficie monitor LCD 9" połączony z system DVD wsparty dodatkowo system dźwiękowym firmy Rockford Fosgate. Dla mniej wtajemniczonych oznacza to 9 głośników o łącznej mocy 650W i subwoofer. Trzeci rząd siedzeń to z kolei zaakcentowanie, że i Mitsubishi jest w stanie dorzucić dodatkowe dwa miejsca. Podobnie jak w pozostałych autach tej klasy najwygodniej czuć się mogą tam jedynie dzieci.

W Polsce Outlander oferowany będzie na razie tylko z jednym silnikiem. Jest to dwulitrowa jednostka Diesla z doładowaniem turbo zapożyczona od Volkswagena. Taki sam 140-konny, 16-zaworowy motor, wyposażony w pompowtryskiwacze montowany jest także do modelu Passat. Silnik z układem rozrządu DOHC i filtrem cząstek staych współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, a moc przekazywana jest na cztery koła (All Wheel Control). Nasze krótkie jazdy testowe egzemplarzem Outlandera z takim silnikiem pokazały, że samochód przyzwoicie radzi sobie na trasie i w terenie. Kultura pracy w normie, silnik pracuje w miarę cicho. Kłopoty z dynamiką mogą pojawić się natomiast w przypadku większego obciążenia samochodu. Być może w późniejszym okresie paletę silników wypełni wysokoprężna jednostka o pojemności 2.2 l.

Zawieszenie zestrojone zgodnie z duchem Mitsubishi. Z przodu kolumny typu MacPherson z tyłu układ wielowahaczowy wleczony zostały zestrojone sztywniej niż w przypadku pierwszej generacji. Outlander dzięki temu precyzyjnie i przewidywalnie prowadzi się na twardej nawierzchni, w niewielkim terenie niestety robi się głośno i zbyt twardo. O stały kontakt z podłożem, szczególnie na śliskiej nawierzchni dbać ma system ASC automatycznie dostrajający siłę hamowania i wartość momentu obrotowego na każdym kole w zależności od tego, które z nich zaczyna tracić przyczepność.

W ofercie skierowanej na nasz rynek japoński SUV dostępny będzie w czterech wariantach wyposażenia: Invite, Intensive, Intensive + i Instyle (dwie ostatnie dostępne są z trzema rzędami siedzeń). Ceny podstawowej wersji rozpoczynają się od 109 990 zł. W standardzie między innymi cztery poduszki powietrzne plus dwie kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, ABS z EBD, ASC, klimatyzacja automatyczna, elektryczne szyby, radio CD z MP3.

Autor Bartkiewicz Jarosław
Bartkiewicz Jarosław
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków