Dodge Magnum SRT8 posiada typowe dla SRT (Street Racing Technology w Chrysler Group) atrybuty w zakresie dynamiki własności jezdnych, skuteczności hamowania, sportowego wystroju wnętrza i stylizacji nadwozia oraz - brutalną moc silnika HEMI. Osiągi nowego Magnum to m.in. przyspieszenie od 0 do 96 km/h w czasie około 5 sekund i droga hamowania od 96 do 0 km/h w granicach 33,5 m.

Nowa, 6,1-litrowa wersja legendarnego silnika HEMI nawiązuje do oryginalnej  konstrukcji, a szczególnie do półsferycznych komór spalania oraz niektórych akcentów -  jak pomarańczowy blok silnika i czarne pokrywy zaworów. Nowy silnik ma także identyczną moc jak słynny "Street HEMI" z lat 1960/70   - 425 KM, osiąga ją jednak z mniejszej pojemności skokowej. Wskaźnik mocy na litr pojemności wynosi 69,8 KM/l. To więcej niż kiedykolwiek miał Street HEMI. Z silnikiem HEMI 6.1 współpracuje pięciostopniowa skrzynia biegów A580, umożliwiająca całkowicie automatyczną lub też ręczną zmianę przełożeń - ze specjalnie kalibrowaną funkcją manualną AutoStick.

Dzięki własnościom jezdnym Dodge Magnum SRT8 2006 jest seryjnie przystosowany do prawdziwie dynamicznej jazdy. W zawieszeniu kół zastosowano amortyzatory, sprężyny i tuleje o specjalnej charakterystyce oraz  stabilizatory przechyłu o zwiększonym przekroju. Wysokość zawieszenia obniżono o ok. 13 mm w stosunku do "zwykłego Magnum", a system ESP został dostrojony do własności jezdnych Magnum SRT8.

Nadwozie Dodge Magnum robi zaskakujące wrażenie dzięki podniesionej linii okien bocznych i niejako "naciągniętej" na okna linii dachu. Dziełem stylistów SRT są pewne modyfikacje, odzwierciedlające sportowy charakter samochodu i jego osiągi. I tak na przykład - pas przedni wyposażono w zintegrowane kanały,  doprowadzające do hamulców powietrze oraz - ograniczający siły unoszące spojler (air dam). Pas tylny ukształtowano aerodynamicznie, by pomieścić podwójne 90-milimetrowe końcówki wydechu. Szczególne akcenty rozpoznawcze Magnum SRT8 obejmują kratę chłodnicy w kolorze nadwozia z chromowym wykończeniem, satynowo-srebrne listwy zderzaków, lusterka boczne i klamki drzwi w kolorze nadwozia oraz oznakowanie SRT.

We wnętrzu Magnum SRT8 dominują elektrycznie ustawiane, głęboko profilowane przednie fotele sportowe. Innym ekskluzywnym akcentem wnętrza jest obszyte czarną skórą koło kierownicy oraz karbonowe wykończenie centralnej konsoli.

Do wyposażenia opcjonalnego należy m.in. elektrycznie sterowane okno dachowe, podgrzewanie przednich foteli, dodatkowe boczne poduszki powietrzne oraz pakiet Trailer Tow Group (holowania przyczepy) z poziomowaniem i regulacją wysokości tylnego zawieszenia.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo Magnum wyposażono m.in. w wielostopniowe poduszki powietrzne z systemem wykrywania obecności pasażera, okna Auto-reverse - system wykrywania przeszkody i cofania ruchu okna dla uniknięcia obrażeń ciała, ABS, system stabilizacji toru jazdy (ESP), poduszki kurtynowe. Dodatkowo Magnum SRT8 ma bezpieczną strukturę nadwozia. Strefy zgniotu i wzmocnienia wbudowane w konstrukcję karoserii wspomagają pochłaniane energii zderzenia, utrzymują integralność kabiny pasażerskiej i stanowią dodatkową ochronę w przypadku uderzenia.