Najnowsza odmiana Porsche Taycana to już jego czwarta wersja - po flagowej Turbo S oraz Turbo i 4S. Wyposażona w jeden motor elektryczny przy tylnej osi i oferowana z dwiema pojemnościami akumulatorów do wyboru.
W standardowej – Performance Battery – moc silnika przy wykorzystaniu funkcji Overboost i Launch Control może sięgać chwilowo nawet 408 KM (nominalna to 326 KM), natomiast w opcjonalnej – Perfomance Battery Plus – do 476 KM (380 KM nominalnie). W tym pierwszym wariancie pojemność baterii sięga 79,2 kWh, co ma zapewniać zasięg w cyklu WLTP do 431 km, natomiast w drugim 93,4 kWh, co przekłada się na możliwość przejechania do 484 km. Co ciekawe, bez względu na wybraną pojemność akumulatorów, auto przyspiesza do „setki” w 5,4 s i może osiągać prędkość maksymalną 230 km/h. Obydwie można ładować szybkimi ładowarkami o mocy do 225 kW (Performance) lub nawet 270 kW (Performance Plus). Umożliwia to uzupełnienie energii do poziomu 80 proc. w ciągu 22,5 minuty, natomiast pięciominutowe ładowanie wystarczy, by zwiększyć zasięg o 100 km.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPorsche Taycan – sprawdzone rozwiązania
Przeczytaj też:
- Porsche Taycan 4S - najlepszy, mimo że najsłabszy?
- Nio z Chin mierzy w Teslę - nawet 1000 km zasięgu na prądzie
- Sprawdź, jakie korzyści daje internetowa subskrypcja Auto Świata
Tylnonapędowy Taycan korzysta z większości rozwiązań stosowanych już w wyższych wersjach modelu. To m.in. funkcja Plug&Charge ułatwiająca korzystanie z sieci współpracujących publicznych ładowarek. Dzięki niej użytkownik nie musi nigdzie się logować, uruchamiać aplikacji czy podawać numeru karty – wystarczy podpiąć kabel do gniazdka, by cała procedura przebiegła w pełni automatycznie. Taycan sam nawiąże połączenie ze stacją i rozpocznie proces ładowania po czym odpowiednia płatność zostanie ściągnięta z konta.
Auto seryjnie wyposażone jest w 19-calowe alufelgi, LED-owe reflektory oraz zawieszenie ze stalowymi sprężynami (aktywny, pneumatyczny układ z systemem elektronicznej kontroli amortyzacji Porsche Active Suspension Management znajduje się na liście wyposażenia dodatkowego) oraz układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu (w opcji hamulce Porsche Surface Coated Brake z tarczami 410 i 365 mm).
We wnętrzu znajdziemy cyfrowe zegary, dotykowy ekran multimediów o przekątnej 10,9 cala (opcjonalny dla pasażera) i profilowane, sterowane elektrycznie fotele, częściowo obszyte skórą. Znaczna część materiałów wykończeniowych pochodzi z recyclingu, dostępna jest również tapicerka, do której produkcji nie używa się skór zwierzęcych.
Kupujący Taycana mogą zamówić także pokładową ładowarkę o mocy 22 kW oraz skorzystać z opcji „Funkcje na życzenie”, dzięki którym działanie wybranych systemów asystujących da się aktywować zdalnie, bez konieczności odwiedzania serwisu, na stałe lub na określony termin. Obecnie opcja ta możliwa jest dla takich funkcji, jak: Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Keeping Assist i Porsche InnoDrive.
Porsche Taycan – cena
W Polsce ceny nowej wersji Taycana zaczynają się od 389 tys. zł. Pozycjonowany wyżej Taycan 4S wyceniany jest na minimum 457 tys. zł. Czy taka różnica brzmi kusząco?