Lifting Megane sprowadza się głównie do wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych. Nowe wersje zyskały 10,2-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników oraz większy, 9,3-calowy ekran dotykowym systemu multimedialnego na kokpicie, a także wszystkie funkcje systemu multimedialnego Easy Link. Jego obsługa była inspirowana sposobem obsługi smartfonów. Ten system jest już dostępny w nowych Renault Clio (przeczytaj test) i Captur. Oprócz tego pojawiły się reflektory Pure Vision LED i nowy asystent ruchu.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Megane - debiut hybrydy
Przy okazji liftingu oferta Megane powiększy się o wersję hybrydową typu plug-In. Jak twierdzi francuski producent, rozwiązania zastosowane w hybrydowej wersji inspirowane są doświadczeniami producenta zebranymi z wyścigów Formuły 1 – podobno zastosowano tu 150 patentów.
Napęd wersji E-Tech łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi. Dzięki pojemności akumulatora, wynoszącej 9,8 kWh (400 V), Mégane E-TECH może być zasilana w 100 procentach energią elektryczną do prędkości 135 km/h. Zasięg wyłącznie w trybie elektrycznym wynosi 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP).
Zobacz także: jak jeździ Megane RS Trophy
Renault Megane – RS Line zastępuje GT Line
Nowością jest także zamiana pakietu GT Line na RS Line. Oprócz zmiany nazwy, oznacza ona dostępność charakterystycznych detali z najmocniejszych odmian Megane w autach z bazowymi silnikami – do tej pory taka kompletacja nie była możliwa.
Odświeżone wersje Renault Megane pojawią się w sprzedaży w połowie tego roku.