Nowy Outlook posiada bardzo zbalansowaną sylwetkę, obszerne wnętrze zapewniając przy tym maksymalną funkcjonalność. Posiada on trzy rzędy siedzeń pozwalając przewieźć aż do ośmiu osób, zachowując przy tym właściwości samochodu sportowo-rekreacyjnego. Pojazd ten prezentuje nowy kierunek w projektowaniu samochodów tej marki. Posiada on charakterystycznie zaprojektowany przód, z potężnym grillem umiejscowionym pośrodku. Tylne lampy o ciekawym wyglądzie obramowane są chromowanymi paskami, a ponad tylną szybą znajduje się trzecie światło stopu wykonane w technologii diodowej. By zachować proporcje w wyglądzie samochodu zastosowano 18 calowe opony wraz z felgami z lekkich stopów.

Wnętrze samochodu jest stylowe i subtelne. Kokpit został stworzony w ten sposób, aby dawać poczucie otwartości połączonej z wysoką jakością materiałów wykończeniowych. Prawie wszystkie rzędy foteli mogą być dzielone asymetrycznie, bądź można je całkowicie schować. Dzięki temu można sukcesywnie zwiększyć pojemność bagażnika aż do 3310 litrów. Natomiast jego standardowa wielkość wynosi prawie 560 litrów, więc są to całkiem

przyzwoite parametry. Liczba opcji z którymi dostępny jest samochód jest bardzo mnoga, wobec czego dostępne są takie dodatki jak: ultradźwiękowe wspomaganie parkowania, zdalny rozruch, podgrzewanie płynu w spryskiwaczu przedniej szyby oraz multimedialny system rozrywki połączony z nawigacją DVD.

Ogniwem napędzającym samochód będzie silnik GM V5 VVT o pojemności 3,6 litra. Podczas jego tworzenia został położony nacisk na ekonomiczność, niską emisję szkodliwych gazów oraz płynność działania. Doładowana wersja XR z podwójnym wydechem dostarczy 267 koni mechanicznych, podczas gdy moc wersji standardowej XE jest szacowana na 265 koni mechanicznych. Z silnikiem połączona jest nowoczesna i bardzo oszczędna automatyczna, sześciobiegowa skrzynia Hydra-Matic 6T75. Samochód będzie dostępny z napędem na przednią oraz wszystkie osie.

Producent zapewnia, że zadbano o bezpieczeństwo pasażerów przed, w czasie i po zderzeniu. Pomoże w tym sześć poduszek powietrznych, a także system rozpoznający zbliżające się dachowanie, włączający boczne poduszki powietrzne. W razie takiej kolizji poduszki pozostają również napompowane dłużej, ponieważ zwykle ten rodzaj wypadku trwa dłużej niż standardowe zderzenie. Produkcja modelu Saturn Outlook rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku w nowej fabryce GM Lansing Delta Township (Michigan).