Skoda Octavia Scout została zbudowana na bazie wersji kombi i poza drobnymi zmianami w stylistyce, a także większym prześwitem do złudzenia przypomina reprezentanta klasy średniej z Czech. Prześwit Octavii Scout jest o 40 milimetrów wyższy niż w standardowym kombi i 16 milimetrów większy niż w Skodzie Octavii Combi 4x4, co znacznie podnosi właściwości jezdne oraz umożliwia poruszanie się w bardzo trudnych warunkach drogowych np. po górskich drogach. Ponadto samochód idealnie radzi sobie podczas jazdy z przyczepą kampingową.

Solidne, napędzane na cztery koła kombi z bagażnikiem o rekordowej pojemności do 1620 litrów, poradzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami transportowymi - jest stworzone zarówno do codziennych zadań, idealnie sprawdza się w czasie wolnym i na wakacjach. Skoda Octavia Scout ma charakteryzować się dużą mocą i dynamiką.

Auto mierzy 4581 milimetry długości i jest o jeden centymetr dłuższa, 1,5 cm szersza i 1,3 cm wyższa od Skody Octavii 4x4. Nowo zaprojektowane zderzaki przednie i tylne oraz profilowane listwy progowe w kolorze nadwozia podkreślają jej nowy rekreacyjno-terenowy charakter. Ochronne listwy na nadkolach, przednie listwy progowe z wygrawerowanym napisem Scout oraz specjalne osłony podwozia dodatkowo zabezpieczają podzespoły auta. Obręcze kół ze stopów lekkich Proteus 17 cali znacznie uatrakcyjniają wygląd samochodu dodatkowo poprawiając walory trakcyjne auta. Wygląd Skody Octavia Scout podkreślają także logo modelu oraz polerowane podwójne rury wydechowe.

Standard wyposażenia na rynek polski nie jest jeszcze znany. Biorąc jednak pod uwagę inne wersje modelu Octavia możemy być pewni, że będzie ono bogate - tym samym jazda modelem Scout z pewnością będzie komfortowa i bezpieczna.

Skoda Octavia Scout jest wyposażona w najmocniejsze silniki - silnik diesla 2.0 TDI PD/103 kW (140 KM) oraz silnik benzynowy 2.0 FSI/110 kW (150KM) - obydwa silniki są czterocylindrowe i posiadają sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Silnik diesla posiada w standardzie filtr cząstek stałych (DPF).

Aby zapewnić odpowiednio dobre własności jezdne Skoda Octavia Scout jest wyposażona w sprawdzony system napędu na cztery koła Skoda Auto. Głównym elementem jest Haldex - sprzęgło wielopłytkowe. W codziennej, normalnej eksploatacji napędzane są tylko koła przednie, gdy dojdzie jednak do uślizgu kół na wskutek pogorszenia się przyczepności podłoża (piasek, śnieg), napęd w odpowiednich do warunków proporcjach natychmiast jest przekazywany również na koła tylne - co ważne, zupełnie automatycznie. Takie rozwiązanie daje przede wszystkim oszczędność paliwa.