Jest to pojazd o jednobryłowym nadwoziu, z trzema rzędami siedzeń, o zdecydowanie atletycznym obliczu, zarówno pod względem linii nadwozia, jak i w sposobie prowadzenia i pod względem własności jezdnych. Koncepcyjny Ford SAV proponuje szereg nowych rozwiązań w zakresie dostosowywania wnętrza do przewozu osób i bagażu.

Miejsce nowego modelu jest postrzegane pomiędzy Mondeo i Galaxy, co stwarza szansę jeszcze większego zróżnicowania zasadniczej oferty rynkowej Forda w zakresie samochodów rodzinnych. Nowe studium nadwoziowe rozwija nowatorską koncepcję systemu konfiguracji tylnych siedzeń po raz pierwszy widzianą w modelu Focus C-MAX. Wystarczy naciśnięcie przycisku, by zmienić układ trzech indywidualnych foteli tworzących tylny rząd siedzeń Forda SAV. Silniki elektryczne przesuwają środkowy fotel do tyłu i zatrzymuje go w położeniu centralnym. Spoczywa on pomiędzy zintegrowanymi z układem wnętrza schowkami bagażowymi, które teraz służą za podłokietniki. Dwa skrajne fotele można lekko zsunąć ku sobie, co obu pasażerom po bokach daje znacznie więcej miejsca i zdecydowanie poprawia komfort podróżowania.

Przód pojazdu zwraca uwagę połączeniem dużych podwójnych reflektorów, stromo pochylonej maski silnika oraz przedniego zderzaka obramowującego szeroki i głęboko sięgający odwrócony trapez dolnego wlotu powietrza. Dominujące linie kształtujące przód optycznie spotykają się na masce silnika, ozdobionej owalnym znaczkiem Forda. Masywną konstrukcję i dynamikę podkreślają silnie zaznaczone linie boków oraz mocno wyprofilowane nadkola. Z tyłu natomiast unoszącej się linii bocznych szyb przeciwstawiono oryginalny kształt dwuczęściowych tylnych świateł zespolonych, które zachodzą na drzwi tyłu.

Również wnętrze Forda SAV zostało podporządkowane sportowemu charakterowi pojazdu, od starannie "wyrzeźbionej" kierownicy, z przyciskami zmiany biegów w mocno zaznaczonych zagłębieniach na kciuki, aż po głębokie fotele bardzo dobrze przytrzymujące ciało, a wzorowane na pojazdach wyczynowych.