I choć oficjalnie ma to być zupełnie inne auto, nie mające z modelem CRX zbyt wiele wspólnego, poza zbliżoną nieco nazwą (CR-Z to skrót od "Compact Renaissance Zero"), to jednak nie sposób nie zauważyć pewnych odwołań do sprzedawanego na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego stulecia modelu.

Prototypowa Honda CR-Z ma być zapowiedzią małego sportowego modelu, który jednak, zgodnie z obecnie panującymi trendami, ma być zdecydowanie bardziej proekologiczny niż większość dostępnych obecnie aut o sportowej duszy. Dlatego też sercem tego modelu ma być napęd hybrydowy (zbudowany na bazie Civica Hybrid). Jak jednak pogodzi on sportowe aspiracje auta ze względami ekologicznymi, trudno powiedzieć. Honda nie ujawniła bowiem jak dotąd żadnych szczegółów dotyczących tego napędu. I tylko należy mieć nadzieję, że ulegnie on znacznej modyfikacji, gdyż obecnej jednostce hybrydowej Hondy daleko do miana choćby usportowionej.

Na pewno jednak wrażenie robi już sama sylwetka. Sam przód - duży grill z efektownymi wlotami powietrza i reflektorami w technologii LED - podkreśla sportowe ambicje małej Hondy. Do tego dochodzi mocno unosząca się linia boczna auta, tak że sam dach (prawie w całości szklany) jest niemal poziomy. Dlatego też w tylnej klapie, pomiędzy światłami, pojawiła się szyba, która ma umożliwić jakikolwiek choć widok do tyłu.

Honda CRX w latach 1984-1997, a więc w okresie, gdy była produkowana, należała do jednych z najlepszych propozycji w sportowej klasie średniej. W ciągu kilkunastu lat swojego żywotu rynkowego pojawiły się trzy generacje tego modelu, wszystkie bazujące na Hondzie Civic (od trzeciej do piątej generacji).

1984 - rozpoczęcie sprzedaży pierwszej generacji Hondy CRX, nazywanej także jako Ballade Sports

1987 - początek produkcji drugiej generacji CRX-a

1989 - facelifting Hondy CRX

1992 - początek sprzedaży trzeciej generacji Hondy CRX, nazywanej także jako CRX del Sol (w USA wręcz jako Honda del Sol)

1997 - zakończenie produkcji trzeciej generacji Hondy CRX