• Volkswagen Tiguan Allspace występuje w wersji 5- lub 7-osobowej
  • Samochód oferowany jest z benzyniakami o mocy 150, 190 lub 245 KM oraz z wysokoprężnymi jednostkami generującymi 150 KM bądź 200 KM
  • W zależności od wybranej wersji napęd przekazywany jest na przód lub na wszystkie koła, a z silnikami może współpracować manualna lub dwusprzęgłowa przekładnia
  • Ceny auta poznamy latem i wówczas rozpocznie się przyjmowanie zamówień na ten pojazd, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w Polsce jesienią

Volkswagen Tiguan drugiej generacji zadebiutował w 2016 r. Było to jednocześnie pierwsze wydanie niemieckiego SUV-a, które doczekało się przedłużonej odmiany Allspace. W tej postaci pojazd wszedł do sprzedaży w 2017 r. Jesienią 2020 r. Volkswagen Tiguan doczekał się odnowienia, a w tym roku przyszedł czas na zmodernizowanegom Volkswagena Tiguana Allspace’a.

Zmiany stylistyczne zafundowane pojazdowi są na tyle nieznaczne, że dostrzeże je tylko wprawne oko. Tak naprawdę zmodernizowany Volkswagen Tiguan Allspace różni się od poprzednika nieco innym przodem z nowym logo i wyżej położoną maską. Poza tym nowa jest podświetlana atrapa chłodnicy.

Zmiany wprowadzone w nadwoziu sprawiły, że w porównaniu z poprzednikiem samochód urósł o 22 mm i jego długość wynosi obecnie 4723 mm. Jednak wymiary wnętrza pozostały niezmienione, a to oznacza na tyle dużą przestrzeń, że zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie, jest wystarczająca ilość miejsca na nogi oraz nad głowami. Poza tym auto jest na tyle dłuższe od bazowej wersji Volkswagena Tiguana, że na pokładzie zmieści się opcjonalny, trzeci rząd siedzeń.

Imponująca jest nie tylko przestrzeń dla pasażerów, lecz także pojemność bagażnika. Podczas gdy w bazowej odmianie kufer mieści 615-1655 l (476-1516 l w hybrydzie), to Volkswagen Tiguan Allspace w wersji 5-osobowej ma część ładunkową o pojemności aż 760-1920 l, a w 7-osobowej – 700-1755 l.

Volkswagen Tiguan Allspace – dużo nowej techniki

Volkswagen Tiguan Allspace może mieć teraz matrycowe lampy IQ Light, które w razie konieczności automatycznie zmieniają intensywność oraz kierunek świecenia w taki sposób, żeby zapewnić prowadzącemu jak najlepszą widoczność, a jednocześnie zapobiegają oślepieniu innych użytkowników ruchu drogowego.

To jeszcze nie koniec technicznych nowości, bowiem w aucie zastosowano również system Travel Assist pozwalający na półautomatyczną jazdę. W przypadku skrzyni DSG pracuje on w zakresie 0-210 km/h, a w autach z manualną skrzynią – od 30 do 210 km/h.

Działanie układu opiera się na współpracy aktywnego tempomatu (utrzymuje zadaną prędkość oraz dystans od poprzedzającego pojazdu i w razie konieczności zwolni lub przyspieszy) oraz asystenta pasa ruchu.

Volkswagen Tiguan Allspace – od 150 KM do aż 245 KM

Do napędu zmodernizowanego modelu przewidziano silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Bazowym benzyniakiem jest wersja 1.5 TSI o mocy 150 KM i z systemem ACT. Kiedy obciążenie silnika jest niskie, system automatycznie wyłącza dwa cylindry, a tym samym udaje się obniżyć zużycie paliwa.

Oprócz tego w ofercie są dwie jednostki 2.0 TSI generujące 190 KM lub 245 KM. Topowy silnik będzie łączony ze specyfikacją wyposażeniową Elegance oraz R-Line o sportowym charakterze. Alternatywą dla benzynowych silników będzie wysokoprężna jednostka 2.0 TDI, która ma występować w dwóch wersjach mocy – 150 KM bądź 200 KM.

Volkswagen Tiguan Allspace – napęd na przód lub 4x4

W zależności od wybranej wersji silnikowej napęd będzie przekazywany na przód lub na wszystkie koła. Za dostarczenie momentu obrotowego do kół będzie odpowiadała 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-stopniowa, dwusprzęgłowa.

Ceny oraz szczegółowe specyfikacje wyposażeniowe nowego Volkswagena Tiguana Allspace’a poznamy latem i wówczas rozpocznie się przyjmowanie zamówień na ten model. Pierwsze egzemplarze pojazdu mają dotrzeć dom klientów jesienią.

Volkswagen Tiguan Allspace – nasza opinia

Volkswagen Tiguan Allspace to świetna propozycja dla rodzin, które podczas spędzania wolnego czasu zbaczają czasami z utartych szlaków. To prawda, że samochód nie jest prawdziwą terenówką, ale napęd na wszystkie koła w połączeniu z powiększonym prześwitem wystarczy do jazdy po mniej wymagających bezdrożach czy na podjazdy zaśnieżonymi ulicami. Ważnymi zaletami pojazdu są również: przestronne wnętrze, pojemny bagażnik oraz możliwość zamówienia trzeciego rzędu siedzeń.