• Ford Transit Custom plug-in ma moc 126 KM, a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 120 km/h
  • Przednie koła napędzane są za pomocą elektrycznego silnika, natomiast jednostka spalinowa pełni rolę range extendera
  • W testowanej wersji L1H1 samochód ma część ładunkową o objętości 6 m3

Ford Transit Custom występuje jako diesel, miękka hybryda lub hybryda typu plug-in. W teście sprawdzamy, jak spisuje się w tej trzeciej wersji, w której silnik spalinowy pełni funkcję range extendera, a koła napędza motor elektryczny.

Wygodna pozycja za kierownicą i dobrze wyprofilowany fotel sprawiają, że praca z wykorzystaniem Forda Transita Customa może być przyjemnością. Powody do zadowolenia dają też liczne półki i schowki – nie ma zatem problemu z pozostawieniem laptopa, telefonu czy faktur.

Do części ładunkowej o kubaturze 6 m3 można dostać się łatwo dzięki dwuskrzydłowym tylnym drzwiom, które po otwarciu tworzą otwór o szerokości 1404 mm, a także dzięki przesuwnym drzwiom bocznym o szerokości 1030 mm. Bezproblemowy okazuje się też załadunek ciężkich przedmiotów, gdyż minimalna wysokość progu to tylko 511 mm.

Ford Transit Custom ma przestrzeń ładunkową, w której można przewozić towar o maksymalnej długości 2554 mm, podłogę z tworzywa sztucznego da się łatwo umyć, boki zabezpieczono specjalnymi płytami przed uszkodzeniem i nie brakuje uchwytów do mocowania ładunku.

Ford przekonuje, że Custom plug-in to wersja dla osób jeżdżących głównie w mieście. Test to potwierdził, bo na trasie spalinowy silnik, działający jako range extender, męczy się podczas przyspieszania, długo pozostaje na wysokich obrotach, a przez to okazuje się nadmiernie głośny. W takich warunkach spalanie wynosi aż 10,7 l/100 km.

Ford Transit Custom plug-in – miasto to jego rewir

W mieście Ford Transit Custom plug-in spisuje się znacznie lepiej. Po naładowaniu baterii do pełna (za pomocą domowego gniazdka trwa to ok. 5 godz.) komputer pokazywał zasięg na prądzie 26 km (wg Forda: 50 km), a udało się przejechać 38 km. Pozostałą część trasy pokonaliśmy przy wspomaganiu benzyniaka, a spalanie na dystansie 100 km (38 km tryb elektryczny, 62 km – hybrydowy) to 5,5 l/100 km.

Samochód ma dobrze zestrojone zawieszenie. Dzięki temu dostawczak okazuje się stabilny zarówno podczas jazdy z obciążeniem, jak i bez niego. Powody do zadowolenia daje również dobre tłumienie wszelkich nierówności nawierzchni.

Ford Transit Custom plug-in to drogi dostawczak. Jako Limited kosztuje od 224 280 zł, a tymczasem na 130-konnego diesla (promocja, rocznik 2020) wydamy 108 220 zł lub 112 655 zł w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Ford Transit Custom plug-in – to nam się podoba

Wygodna pozycja za kierownicą, dostęp do części ładunkowej, mała średnica zawracania.

Ford Transit Custom plug-in – to nam się nie podoba

Podczas przyspieszania głośny silnik benzynowy, wysokie spalanie w trasie, wysoka cena.

Ford Transit Custom plug-in – naszym zdaniem

Ford ma rację – Transit Custom plug-in to idealna propozycja dla osób użytkujących dostawczaka w mieście. W takich warunkach można jeździć w trybie elektrycznym, a poza tym spalanie nie jest przesadnie wysokie. Natomiast na trasie silnik okazuje się za słaby i jest paliwożerny.

Ford Transit Custom plug-in – osiągi

Prędkość maksymalna 120 km/h
Średnica zawracania 10,9 m
Spalanie (WLTP) średnie 3,1-3,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 70-81 g/km
Teoretyczny zasięg 500-550 km

Ford Transit Custom plug-in – dane techniczne

Silnik t.benz. R3/12 + elektryczny
Pojemność skokowa 999 ccm
Moc maksymalna systemu 126 KM
Maks. moment obrotowy systemu 355 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 1
Dł./szer./wys. 4973/1986/1925 mm
Rozstaw osi 2933 mm
Pojemność przestrzeni ładunkowej 6m3
Masa własna/ładowność 2187-2233/1167-1213 kg
DMC/masa przyczepy hamowanej 3500/2800 kg
Pojemność zbiornika paliwa/pojemność akumulatora 54 l/13,6 kWh
Cena od/testowanego egzemplarza 224 280/239 835 zł