Alfa Romeo Giulietta będzie kontynuować współczesne trendy i oficjalnie zostanie zaprezentowana w 2010 roku. Podstawowa jednostka napędową będzie czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,4 l o mocy 88 kW (średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km). Kolejne to: 1,4 MultiAir Turbo o mocy 125 kW, który zadebiutował we wrześniu 2009 roku w modelu MiTo ze średnim zużyciem 5,7 l/100 km.
Chluba włoskiego koncernu jest silnik 1750 DI Turbo, który w tym roku pojawił się w modelach 159, Brera i Spiker. Dysponuje on mocą 147 kW. Giulietta Quadrifoglio Verde otrzyma mocniejszą wersję 172 kW, która zużywa średnio 7,5 l/100 km.
Wszystkie trzy silniki benzynowe montowane będą z manualna przekładnią, a 1,4 MultiAir Turbo otrzyma dwusprzęgłową przekładnię DDCT.
Jednostki wysokoprężne to: 1,6 MultiJet (77 kW i 4,3 l/100 km) oraz dwa warianty 2,0 MultiJet (103 kW i 4,7 l/100 km oraz 125 kW i 4,8 l/100 km). Najmocniejszy otrzyma także dwusprzęgłową przekładnię DDCT. Nieoficjalnie mówi się także o poszerzeniu oferty o pięciocylindrowy silnik 2,4 Multijet (147 kW.
Nowa Alfa miała początkowo otrzymać oznaczenie 149. Jednak producent zdecydował o jej zastąpieniu nazwa Milano. Przeciwko temu zaprotestowali pracownicy. Jeszcze w 1986 roku, gdy koncern Fiat przejął Alfa Romeo, w Mediolanie było zatrudnionych około 20 tys. osób. Od tego momentu systematycznie ta liczba się zmniejszała, by ostatecznie w 2000 roku zakończyć definitywnie produkcję w tym mieście.Dzisiaj pozostało tam muzeum marki, call centrum i Alfa Romeo Centro Stile. Ta ostatnia placówka, która zatrudnia 232 designerów już na początku 2010 roku zostanie przeniesiona z Turynu do Mirafiori.
Decyzja o kolejnej zmianie nazwy nowego modelu zapadła w miniony piątek, tuż przed opublikowaniem pierwszego oficjalnego zdjęcia. Wciąż termin oficjalnej premiery trzymany jest w tajemnicy.
Ostatecznie włoski producent zdecydował się na nazwę Giulietta, którą miał sedan i coupé z lat 1954-1965 oraz sedan z lat 1977-85
Podobny problem z nazwą miał już Fiat na początku 2003 roku. Wówczas mały model z Gingo został przemianowany na Pandę. Francuski koncern Renault groził sadem, gdyż jego zdaniem nazwa Gingo kojarzyła się za bardzo z konkurencyjnym w tym segmencie Twingo.