Giulietta jest gwiazdą stoiska Alfa Romeo, na którym będą miały miejsce dwa światowe debiuty: najnowszego silnika 2,0 JTDM o mocy 140 KM oraz benzynowego silnika turbo 1,4 MultiAir o mocy 170 KM z automatyczną przekładnią „Alfa TCT".

Do bogatej już gamy silników Giulietty dochodzi jeszcze nowy turbodiesel o mocy 140 KM, który odznacza się niskim poziomem emisji CO2 (zaledwie 119 g/km), niskim zużyciem paliwa (4,5 litra/100 km w cyklu mieszanym) oraz wysokim momentem obrotowym (w trybie Dynamic 350 Nm przy zaledwie 1750 obr/min).

Drugim nowym produktem jest automatyczna przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem, gwarantująca komfort prowadzenia i uczucie sportowej jazdy, które sporo przewyższa parametry oferowane przez konwencjonalne, automatyczne przekładnie, jak również większą wydajność i niższy poziom zużycia paliwa. Alfa TCT będzie dostępna z silnikiem w wersji benzynowej (1,4 MultiAir o mocy 170 KM wystawianym na stoisku), a później również w wersji diesel (170 KM 2,0 JTDM).

Ponadto nowa przekładnia Alfa TCT, po raz pierwszy zastosowana w Alfie Romeo MiTo, współpracuje z systemem Start&Stop w celu maksymalnego ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2 (121 g/km przy silniku 1,4 MultiAir o mocy 170 KM). Podczas paryskiego salonu na stoisku wystawione zostały jeszcze dwie wersje Giulietty: Distinctive z silnikiem 1,6 JTDm o mocy 105 KM i Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBI o mocy 235 KM.

Osobnego opisu wymaga benzynowy silnik 1750 TBI o mocy 235 KM dostępny w wersji Quadrifoglio Verde, legendarnym symbolem, którego nie brakuje na torach wyścigowych na całym świecie. Tę specjalną wersję, dostępną tylko z tym silnikiem, wyróżnia sportowo obniżone zawieszenie (15 mm z przodu i 10 mm z tyłu), 17-calowe obręcze kół (18-calowe dostępne jako opcja), wzmocniony układ hamulcowy z czerwonymi zaciskami na tarczach hamulcowych (Alfa red), jak również jedyny w swoim rodzaju wystrój wnętrza, który obejmuje sportową, tapicerkę ze skóry i mikrofibry.

Goście odwiedzający stoisko mogą również podziwiać Giuliettę wyposażoną w system Blue&Me-TomTom, jedyny, w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który poza nawigacją satelitarną posiada również nowoczesny, kolorowy ekran dotykowy i umożliwia obsługę telefonu, nawigacji i zarządzanie wszelkimi informacjami potrzebnymi w czasie jazdy przy użyciu przycisków na kole kierownicy oraz komend głosowych, które ubogacają funkcje dostępne w Blue&Me, zapewniając maksimum bezpieczeństwa.

Sportowy charakter MiTo jest jeszcze bardziej ekologiczny

W centrum uwagi znajdzie się również Alfa Romeo MiTo, którą podczas paryskiego salonu reprezentować będą dwa samochody w wersji Distinctive. Pierwszy z nich wyposażony jest w benzynowy silnik turbo 1,4 MultiAir o mocy 135 KM współpracujący z automatyczną przekładnią Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem suchym i systemem Start&Stop, który czasowo wyłącza silnik podczas postojów. Ta wersja Alfy Romeo MiTo oferuje ponadprzeciętne osiągi (7,1 l/100 km w cyklu miejskim, emisje CO2 na poziomie 126 g/km i przyspieszenie od 0-100 km/h w 8,2 sekundy), które przewyższają wyniki takiego samego silnika w połączeniu z manualną skrzynią biegów (7,4 l/100 km, 129 g/km i 9,4 sekundy). Należy podkreślić, że MiTo była pierwszym samochodem, w którym montowano rewolucyjny silnik MultiAir oraz benzynowy silnik turbo 1,4 MultiAir o mocy 135 KM w połączeniu z przekładnią Alfa TCT i systemem Start&Stop.

Druga Alfa Romeo MiTo wystawiona na stoisku wyposażona jest w silnik 1,3 MultiJet o mocy 95 KM w wersji ECO. Od takiego samego silnika z tej linii odróżnia go zoptymalizowane zużycie paliwa, osiągnięte dzięki specjalnemu tuningowi silnika i przełożeniom biegów. Obniża to poziom spalania (z 4,3 do 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym) i emisje CO2 (z 112 do 104 g/km). Osiągi pozostają bez zmian i są jednymi z najlepszych w tej kategorii: prędkość 180 km/h i przyspieszenie od 0-100 km/h w 11,6 sekundy.

Obydwa samochody posiadają elegancką, skórzaną tapicerkę, pakiet Premium (kontrolki na kole kierownicy, przedni podłokietnik ze schowkiem, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania i tempomat) i pakiet Sport (spoiler, sportowy, tylny zderzak, światła przeciwmgłowe, sportową deskę rozdzielczą i 18-calowe obręcze kół w wersji z silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 135 KM oraz 17-calowe w wersji z silnikiem 1,3 MultiJet ECO o mocy 95 KM).

Wyposażenie teleinformatyczne tych dwóch egzemplarzy MiTo nieco się różni: wersja z silnikiem 1,4 MultiAir wyposażona jest w system Blue&Me oraz system nawigacji satelitarnej RadioNav, który należy do nowej generacji multimediów i nawigacji satelitarnej opracowanej dla Alfa Romeo przez Magneti Marelli. System ten obejmuje nawigację satelitarną, radio z podwójnym tunerem ( jeden przeznaczony jest do odbioru informacji dotyczących ruchu drogowego [TMC] ), odtwarzaczem CD i MP3 oraz mapy Europy wgrane na kartę pamięci SD, co skraca czas dostępu do danych i przyspiesza wyznaczanie tras. W celu zapewnienia lepszej ostrości i rozdzielczości obrazu, system posiada 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.

Alfa Romeo 159 w 2011 z nowym silnikiem 2,0 JTDM-2

Model ten (z nadwoziem typu sedan i sportwagon) przeszedł ostatnio lifting wnętrza i został wzbogacony o pakiety opcji, które zapewniają klientom szeroki wachlarz alternatywnych rozwiązań, w zależności od indywidualnych potrzeb, oraz mnóstwo zadowolenia. Odwiedzający mogą również podziwiać ekskluzywną wersję Sportwagon „Rosso Competizione" wyposażoną w nowy silnik 2,0 JTDM o mocy 136 KM (zgodny z Euro 5).

Uzupełnia on gamę silników diesla zgodnych z Euro 5 do modelu 159 i znajdzie się wśród najbardziej wydajnych silników diesla segmentu D w Europie. Samochód wystawiony na salonie wyposażony jest w pakiet TI, który obejmuje długą listę elementów, nadających samochodowi sportowy wygląd, a konkretnie są to: 18-calowe, aluminiowe obręcze kół z ramionami stylizowanymi na łopatki turbiny (19-calowe, w które wyposażony jest wystawowy samochód, dostępne są jako opcja), obniżone, sportowe zawieszenie duże czerwone zaciski na tarczach hamulcowych.

W środku znajdziemy sportowe fotele z wykończeniami z czarnej skóry i alcantary oraz czerwonymi profilami (w ramach opcji, sportowe siedzenia mogą być w całości wykończone czarną lub naturalną skórą), aluminiowe nakładki na pedały w sportowym stylu i listwę progową z logo TI, sportową kierownicę obitą skórą wyposażoną w przełączniki do obsługi radioodtwarzacza, gałkę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego obite skórą z czerwonymi przeszyciami, system BlueMe i sportowe wskaźniki. Na konsoli środkowej i kierownicy umieszczono dodatkowo wstawki z włókna węglowego (opcja).