Po dokładnej analizie rynku organizatorzy Targów Lipskich postanowili zmodyfikować formułę targów motoryzacyjnych. Od 2011 roku będą one odbywały się przemiennie. W tym roku zaplanowano trzy połączone imprezy – AMISTYLE, AMICOM i AMITEC, które odbędą się tradycyjnie w kwietniu.

Natomiast w 2012 roku powróci wystawa nowych samochodów AMI, która odbędzie się w nowym terminie (2-10. VI). Kierownictwo Targów Lipskich liczy, że dzięki zmianie terminu pojawi się więcej wystawców reprezentujących większość marek samochodów dostępnych na rynku Niemieckim. Dotychczas targi AMI odbywały się maksymalnie trzy tygodnie po międzynarodowym salonie w Genewie. Taki układ kalendarium powodował, iż wielu wystawców rezygnowało z udziału w AMI, argumentując, że nowości pokazano już na początku marca. Jest nadzieja, że zmiana terminu pozwoli na zgromadzenie w Lipsku znacznie większej liczby premier.

W dniach 9-13 kwietnia 2011 roku najważniejszą imprezą będą targi AMISTYLE, które połączono z AMICOM i AMITEC. Organizatorzy targowego trio oczekują ponad 350 wystawców z kilkunastu krajów.

- Tym połączeniem trzech imprez udało nam się rozwinąć niepowtarzalne przedsięwzięcie, które koncentruje się przede wszystkim na etapie posprzedażnym i jest skierowane na najaktywniejszy filar branży motoryzacyjnej. – powiedział Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich.

- Nowe targi AMISTYLE cieszą się dużym zainteresowaniem i będą się wyróżniać wśród tego typu imprez organizowanych nie tylko w Niemczech – twierdzi Matthias Kober, dyrektor targów. Idea AMISTYLE jest logiczna i spójna. Według badań zawartych w raporcie Tuning Report 2010 aż 80 proc. zapytanych nabywców samochodów twierdzi, że temat indywidualizacji wyposażenia samochodów będzie w przyszłości odgrywał dużą rolę. Ten trend rozpoznali już dawno, nie tylko oferenci akcesoriów i tuningu, ale również producenci samochodów.

W tym roku odbędzie się druga edycja targów AMICOM, które już pretendują do miana przodującej imprezy w branży rozrywki, komunikacji i technik nawigacyjnych w samochodach. Swój udział potwierdziły wiodące na rynku firmy, a debiut zapowiedział Alpinie i ACR. Polskim wystawcą będzie łódzka spółka KAWU która specjalizuje się w produkcji wiązek elektrycznych i osprzętu car-audio. Atrakcje obiecują również imprezy zaplanowane w towarzyszącym targom programie. Można spodziewać się licznych pokazów modernizacji pojazdów. Zapowiedziano także konkurs European Mobile Media Associacion 2011, który wyłoni najlepszego hi-fi-tunera. Organizatorzy spodziewają się przynajmniej 130 pojazdów z wielu krajów europejskich.

Po raz czternasty odbędą się targi AMITEC, które w tym roku będą najważniejszą imprezą branżową nie tylko w Niemczech. Z Polski pojawią się przede wszystkim producenci specjalizujący się w produkcji sprężarek i pomp paliwowych – Budis i Techman Warszawa.

- Dla odwiedzających, głównie decydentów, kierowników i pracowników zakładów z branży samochodowej, to znakomita możliwość uzyskania informacji z pierwszej ręki, nawiązania i pielęgnowania już istniejących kontaktów oraz składania konkretnych zamówień – podkreśla dyrektor targów Matthias Kober.

Natomiast w Hali Szklanej zaprezentowana zostania okolicznościowa wystawa 30 pojazdów, w których wyeksponowana będzie tym razem komora silnika.

Leipziger Messe GmbH

Messe-Allee 1

04356 Leipzig

Godziny otwarcia:

codziennie 09.00 -18.00

Ceny biletów:

Bilet jednodniowy: 9,00 €

Bilet jednodniowy ulgowy: 6,00 €

Bilet jednodniowy dla dzieci (6-12 lat): 4,00 €

Katalog targowy: 3,00€

Parking dla samochodów osobowych: 5.00 €

AMIstyle 2011 dla miłośników  tuningu, techniki i dobrego dźwięku Foto: Auto Świat
AMIstyle 2011 dla miłośników tuningu, techniki i dobrego dźwięku