Nowy A6 Avant po kilku miesiącach dołączy do sedana i będzie jedną z gwiazd międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2011 we Frankfurcie nad Menem. Oba modele do słupka B są identyczne. Nowe kombi ma być bardziej sportowe niż dotychczasowa wersja, a tył będzie przypominał raczej hatchback niż typowe kombi.

Obecnie pasażerowie podróżujący na tylnych miejscach otrzymają więcej miejsca nad głowami, a bagażnik o pojemności 500 l nie pobije rekordu w swojej klasie. Paleta jednostek napędowych nie będzie się różniła od sedana. Podstawowy silnik czterocylindrowy 2.0 TDI o mocy 105 i 130 kW uzupełnią sześciocylindrowe 3.0 TDI o mocy 150 kW i 180 kW, a w późniejszym okresie także wersja 3.0 TDI o mocy 230 kW.

Natomiast oferta jednostek benzynowych to: czterocylindrowa 2.0 TFSI, sześciocylindrowa 2.8 FSI o mocy 150 kW i 3.0 TFSI o mocy 220 kW. Najmocniejszy ośmiocylindrowy silnik 4.0 TFSI o mocy 300 kW i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm od listopada będzie montowany do modelu S6 quattro i S7 Sportback quattro. W modelu S6 zastąpi on silnik 5.2 V10 FSI o mocy 320 kW i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm.