Nowa generacja A6 Avant wydłużyła się do 4,93 m oraz ma szerokość 1,87 m i wysokość 1,46 m, przy rozstawie osi 2,91 m. Nadwozie wykonane z połączenia elementów stalowych i aluminiowych jest o 30 kg lżejsze od poprzedniej wersji, a całe auto odchudzono aż o 70 kg. Konstruktorom udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 565 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1680 litrów. Tylne drzwi bagażnika mogą być sterowane elektrycznie, co możliwe jest za dodatkową dopłatą.
Producent już od początku produkcji zaoferuje nabywcom wybór z siedmiu dobrze znanych jednostek napędowych. Jedynym ważnym wyjątkiem jest nowy silnik wysokoprężny z podwójnym doładowaniem o pojemności skokowej 3.0 TDI i mocy 313 KM. Parametry tej nowej jednostki mogą być porównywane z 10-cylindrowym silnikiem 5.0 TDI, który b ył montowany do Volkswagena Touareg i Phaeton.
Nowy turbodiesel pozwala na osiąganie maksymalnej prędkości 250 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy. Będzie on współpracował z ośmiostopniową przekładnia Tiptronic. Podstawowym silnikiem jest czterocylindrowy 2.0 TDI o mocy 177 KM, który średnio zużywa 5,0 l/100 km. Natomiast 3.0 TDI będzie oferowany w wersji 204 KM, 245 KM i już wspomnianej wersji 313 KM. Jednostki benzynowe to: sześciocylindrowy 2.8 FSI o mocy 204 KM oraz sześciocylindrowy 3.0 TFSI o mocy 299 KM. W późniejszym okresie dojdzie jeszcze czterocylindrowy 2.0 TFSI.
Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na koniec lata 2011 roku, a premiera światowa odbedzie się we wrześniu podczas IAA 2011 we Frankfurcie nad Menem.