Alfa Romeo
Stoisko włoskiej spółki zainstalowano w pawilonie G1. Najważniejszym wystawionym samochodem był najprawdopodobniej koncepcyjny roadster Alfa Romeo 8C Competizione Spyder. Między seryjnymi modelami wyróżnia się nowy Spider w wersji z silnikiem 3,2 V6 JTS Q4 Exclusive z automatyczną skrzynią biegów. Oprócz modelu Spider sportowe modele reprezentowały Brera i GT. Alfa Romeo GT zaprezentowała się w wersji 1,9 JTD 16V Black Line. Oczywiście nie zabrakło modelu 159 w obu wersjach nadwoziowych, dodatkowo sedan pojawił się w topowej odmianie TI. Gamę modelową dopełnia na razie najmniejszy model 147. Interesującym dodatkiem stoiska firmy Alfa Romeo jest motocykl Ducati 1098.
Audi
Każdy z producentów starał się przywieźć do Brna to najlepsze ze swojej produkcji. Audi zaprezentowała od razu kilka modeli, które odbywają tu swoją czeską premierę. Po raz pierwszy zaprezentowały się u naszych południowych sąsiadów supersport R8, tetetka w wersji roadster oraz najświeższa nowość – eleganckie coupe A5 w najmocniejszej wersji oznaczonej S5 z 8-cylindrowym silnikiem FSI o pojemności 4,2 l. Chociaż w ostatnim czasie Audi prezentowało kilka ciekawych samochodów studyjnych, żaden z nich nie pojawił się w Brnie.
Bentley
Samochody prestiżowej brytyjskiej marki już od kilku lat stoją na szczycie oferty grupy Volkswagen Group. Do Republiki Czeskiej importuje je spółka Auto Exner. Na salonie samochodowym w Brnie zaprezentowano nie tylko „popularne” 12-cylindrowe limuzyny Continental Flying Spur, ale także 4-miejscowy kabriolet Continental GTC.
BMW
W głębi duszy mieliśmy nadzieję, że na stoisku bawarskiej marki przedstawi się czeskiej publiczności samochód, który jest szczytem osiągnięć technologicznych i konstruktorskich – nowe BMW M3. Jeśli w tym momencie uważacie nas za szaleńców, przypomnijcie sobie, gdzie cztery lata temu odbyła się premiera aktualnego BMW serii 5. Tak, było to właśnie w Brnie. Jeśli pogodzimy się z tym, że nie zobaczymy fantastycznego ośmiocylindrowca dywizji M GmbH, na powierzchni 850 m2 w pawilonie G1 znajdziemy np. odmłodzoną wersję serii 1 włącznie z 3-drzwiową odmianą oraz modele wyposażone w napęd na cztery koła xDrive. Na fanów kategorii SUV czeka zupełnie nowa generacja X5, którego sportowe ambicje podkreśla model z pakietem aerodynamicznym i 21-calowymi kołami.
Cadillac i Corvette
Spółka A. Charouz Motors prezentuje w pawilonie Z luksusowe modele marki Cadillac i sportowe Corvette. Na niewielkim stoisku największą gwiazdą, przynajmniej pod względem rozmiarów, model Escalade, nazwany przez importera mianem „reprezentacyjnego samochodu użytkowego”. Atrakcyjny przedstawiciel amerykańskiego stylu ma 5151 mm długości, a pod jego maską zamontowano widlasty silnik V8 o pojemności 6,2 l oferujący 301 kW (409 KM) przy 5700 obr./min i 565 Nm przy 4300 obr./min. Olbrzymowi towarzyszy crossover SRX, który wyposażono w 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,6 l. Sedany marki Cadillac reprezentował model STS, który oferowany jest z 6- i 8-cylindrowymi jednostkami. Obok luksusowych Cadillaców przedstawiła się także sportowa Corvette.
Citroen
Na tradycyjnym miejscu w hali V Citroen przedstawił swoją kompletną ofertę, od najmniejszego C1 z Kolina po ekstrawagancką limuzynę C6. Nie brakuje świeżej nowości z salonu w Genewie – 5-miejscowej odmiany modelu C4 Picasso. Największą gwiazdą jest jednak C-Crosser bazujący na modelu Mitsubishi Outlander. Ze współpracy z japońskim producentem powstał SUV z francuskim charakterem i silnikiem HDi z filtrem cząstek stałych FAP o pojemności 2,2 l i mocy 115 kW (156 KM). Citroen wchodzi z tym modelem do segmentu, w którym dotychczas nie miał swojego reprezentanta. Niestety ani stoisko francuskiego producenta nie ozdobiono żadnym pojazdem studyjnym.
Dacia
Rumuński producent należący pod skrzydła Renault wybudował swoje stoisko w pobliżu macierzystej firmy w pawilonie V. Dacia zaprezentowała kilka wersji modeli Logan i Logan MCV. Niska cena i bogata oferta przestrzeni wewnętrznej pomogły obu modelom odnieść sukces. W zeszłym roku na wszystkich rynkach, na które Dacia jest eksportowana, sprzedano 184 968 Loganów sedan. W tym roku samochód pod marką Renault ma zdobyć dalsze rynki. W najbliższych miesiącach rozpocznie się jego produkcja w Iranie, Indiach i Brazylii, Logan sprzedawany będzie także w Argentynie.
Ferrari
Włoska legenda rozłożyła swoje stoisko w pawilonie G2. Spółka HP-Exclusiv wystawiła w Brnie bolid Formuły 1 i obok niego modele 599 GTB Fiorano i F430 Spider. Dwunastocylindrowe Ferrari 599 GTB Fiorano odbyło w Brnie swój czeski debiut. Silnik o pojemności 6,0 l bazuje na jednostce napędowej supersportowego Enzo i oferuje moc 456 kW (620 KM) przy 7600 obr./min i moment obrotowy 608 Nm przy 5600 obr./min, którego 90 % dostępne jest poniżej 3500 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem półautomatycznej 6-biegowej skrzyni biegów F1 Superfast. Ferrari 599 GTB Fiorano przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, do 200 km/h w 11 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 330 km/h.
Fiat
Włoski Fiat w prapremierze zaprezentował swój nowy sedan Linea. Samochód będzie zapewne tajną bronią Fiata w walce o klienta lubiącego stylowo przewozić swoje bagaże. Samochód nie jest co prawda tak atrakcyjny jak Grande Punto czy Bravo, ale jego konserwatywna stylistyka bez ekstrawagancji jest całkiem sympatyczna. Na początku dostępne będą dwa silniki – benzynowy 1,4 o mocy 57 kW (77 KM) i dieslowy bestseller 1,3 Multijet 16V o mocy 63 kW (85 KM). Pod koniec roku pod maską modelu Linea pojawi się doładowany silnik benzynowy 1,4 T-Jet 16V o mocy 88 kW (120 KM). Fiat przedstawił także model Panda w wersji Natural Power z jednostką napędową mogącą spalać benzynę lub gaz ziemny (CNG) oraz Grande Punto 1,3 Multijet 16V zmodyfikowany przez firmę MS Design.
Ford
Główną gwiazdą stoiska spółki Ford nie może być inny model niż nowe Mondeo, które również odbyło w Czechach swoją premierę. Przygotowano wszystkie trzy wersje nadwoziowe – sedan, liftback i kombi. Do dalszych nowości należały odmłodzone kompaktowe MPV C-Max czy coupe-kabriolet Ford Focus CC. Na swoim stoisku Ford zaprezentował także model C-Max FlexiFuel, który spala paliwo E85 (mieszanka alkoholu i benzyny).
Honda
Honda w odróżnieniu od Toyoty i Mazdy przygotowała na targi w Brnie swoje stoisko. Najważniejszym modelem jest oczywiście Civic, który zaprezentowano także w 3-drzwiowych odmianach Type-S i Type-R.
Hyundai
Największym magnesem przyciągającym do stoiska Koreańczyków był nowy samochód kompaktowy i30. Hyundai zrezygnował z nazw imiennych i przechodzi na oznakowanie kombinacją liter i liczb. Po sukcesie bliźniaczego modelu Kia Cee’d na rynku pojawi się kolejny dobrze wyposażony kompakt z relatywnie mocnymi silnikami i przystępnymi cenami. Ciekawe, jak nowy model zostanie przyjęty na rynku.
Czeskie ceny modelu Hyundai i30 rozpoczynają się na poziomie 344.900 koron (ok. 47 tys. euro), za którą otrzymamy silnik 1,4 CVVT o mocy 80 kW (109 KM), ABS, EBD, 6 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki z przodu, komputer pokładowy, zamek centralny, radio z CD i MP3 oraz złączami USB i Aux. Klimatyzacja dostępna jest za dopłatą 25 tys. koron (ok. 3400 zł).
Gwarancja jest tylko 3-letnia, ale bez ograniczenia kilometrów.
--------------------------------------------------------------
Do odwiedzenia Autosalonu 2007 w Brnie organizatorzy zapraszają w dniach 7-14.06.2007 r.
Ceny biletów wstępuBilet całodzienny: 150,- Kč Bilet ze zniżką: 80,- KčBilet rodzinny (2 dorosłych + 2 dzieci): 300,- KčBilet wstępu dla szkół: 40,- Kč Bilet wstępu w dniu branżowym: 7 i 8 czerwca - 500,- Kč Katalog targowy: 150 Kč
Organizatorzy targów zapraszają wszystkich zainteresowanych Autosalonemtakże do odwiedzenia stron:Targi Brno i Autosalon, gdzie znajdują się najświeższe informacje o rynku motoryzacyjnym oraz relacje z innych wystaw.
--------------------------------------------------------------
Zobacz takżeAutosalon Brno 2007 – pierwszych 100 zdjęć