W Monachium pierwotnie planowano to zupełnie inaczej. Po komplecie fabrycznych zdjęć zamaskowanych egzemplarzy BMW X1 nastąpiła medialna kampania nowego modelu z niektórymi jego detalami. Jednak ostatecznie w internecie ukazały się zdjęcia, które miały być dopiero do dyspozycji prasy w dniu premiery.Pikanterii dodaje fakt, że studyjne egzemplarze BMW X1, które mogliśmy podziwiać już jesienią w Paryżu, od seryjnych egzemplarzy różnią się raczej niewiele tylko niektórymi detalami.
BMW X1 ma być mniejsza i bardziej dostępna alternatywą BMW X3. Z tym zmniejszeniem gabarytów to aż tak źle nie będzie, bo przy rozstawie osi 2,76 m nowość przybliży się do większego o jedną kategorię rodzeństwa. Dzięki takiemu rozstawowi osi uzyskano we wnętrzu X1 więcej miejsca.
Techniczna strona X1 w większości przybliża ten model do serii 1, ale napęd wszystkich kół przejmie z serii 3. Z techniki terenowej zostanie także asystent do zjazdów ze wzniesienia. Prześwit podwozia wynosi 194 mm. Według ostatnich informacji X1 będzie pierwszym BMW serii X, które w podstawowych wersjach silnikowych (sDrive18i, sDrive18d) będzie dostępne także z tylnym napędem.
Oferta z napędem na cztery koła będzie rozpoczynała się od dwulitrowego silnika czterocylindrowegoxDrive18i (105 kW, 190 Nm) i xDrive18d (105 kW, 300 Nm), mocniejszy dwulitrowy turbodieselxDrive20d (130 kW, 350 Nm) oraz xDrive23d (150 kW, 400 Nm). Topowa jednostka będzie jedyna sześciocylindrowa xDrive28i.
Premiera światowa wersji seryjnej oczekiwana jest w połowie września podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem, seryjna produkcja rozpocznie się pod koniec tego roku w Lipsku. Tegoroczny plan zakłada wyprodukowanie 8 tys. egzemplarzy, a w przyszłym już 50 tys. egzemplarzy.