Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Chevrolet Malibu północnoamerykańskim samochodem roku 2008

Chevrolet Malibu północnoamerykańskim samochodem roku 2008

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Tytuł North American Car of the Year przyznano na rok 2008 sedanowi amerykańskiej klasy średniej Chevroletowi Malibu.

Chevrolet Malibu północnoamerykańskim samochodem roku 2008
Zobacz galerię (44)
Auto Świat
Chevrolet Malibu północnoamerykańskim samochodem roku 2008

Nowoczesny amerykański sedan Chevrolet Malibu ma rozmiary zewnętrzne 4872 x 1785 x 1451 mm i rozstaw osi 2852 mm. Stylistykę nadwozia cechuje atrapa chłodnicy z dwoma niskimi szczelinami i żebrem w kolorze nadwozia oraz czyste, chociaż trochę amerykańskie, linie sylwetki. Chevrolet mówi o nowej jakości w stylistyce i technice, wskazując na takie szzegóły jak minimalne szczeliny pomiędzy zewnętrznymi częściami nadwozia. Ciekawie prezentuje się kształt dachu oraz charakterystyczne słupki C. Z tyłu znajdziemy dzielone lampy, które nie przechodzą na boki, a w wersji wyposażenia LTZ składają się z diod. Sześciocylindrowe wersje otrzymały podwójną końcówkę wydechu.

Zakakująco wiele uwagi, jak na amerykańskie warunki, poświęcono wnętrzu Malibu. Wykwintny design, ergonomiczne rozplanowanie, doskonałe materiały i wykończenie zasłużyły się zapewne o słowa chwały ze strony amerykańskich dziennikarzy, którzy decydują o przyznawaniu tytułu North American Car of the Year. Do dyspozycji jest kilka wersji kolorystycznych wnętrza, zestaw wskaźników przypomina nieco japońskie premiowe samochody, zaś trzyramienna kierownica wygląda jak z Opla GT. Wyposażenie seryjne obejmuje m. in. satelitarne radio cyfrowe.

Rozmiarowo ponadprzeciętna płyta podłogowa otrzymała standardowe w tej klasie zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona oraz konstukcję wielowahaczową z tyłu. Czterocylindrowa odmiana otrzymała elektroniczne wspomaganie kierownicy, podczas gdy 6-cylindrowy model dysponuje układem hydraulicznym. Koła mogą być o średnicy 16, 17 lub 18 cali, a rozmiar opon odpowiednio 215/60 R 16, 225/50 R 17 czy 225/50 R 18. Skrajne położenia kierownicy oddzielają 2,7 obroty. System stabilizacji toru jazdy jest standardem w wyższych wersjach wyposażenia LT i LTZ.

Chevrolet Malibu to sedan z układem napędowym typu „wszystko z przodu”. W ofercie na początku znajdziemy tylko dwa silniki. Czterocylindrowy Ecotec o pojemności 2,4 l oferujący moc 126 kW przy 6400 obr./min i moment obrotowy 217 Nm przy 4500 obr./min. Jednostka połączona będzie z 4- lub 6-biegowym automatem. Drugim silnikiem będzie 6-cylindrowiec o pojemności 3,6 l dysponujący mocą maksymalną 188 kW przy 6300 obr./min i momencie obrotowym 340 Nm przy 3200 obr./min. Standardem dla tego silnika jest 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Oba silniki cechuje aluminiowa konstrukcja z rozrządem DOHC i systemem zmiennych faz rozrządu.

Chevrolet przygotował także wersję Malibu Hybrid, która łączy kompaktowy silnik elektryczny z jednostką 4-cylindrową i 4-biegowym automatem. Auto wykorzystuje systemy typowe dla tzw. mild-hybid, m. in. rekuperację energii kinetycznej podczas hamowania czy wykorzystanie silnika elektrycznego do zasilania wspomagania kierownicy czy klimatyzacji także w czasie postoju, kiedy wyłączony jest silnik spalinowy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków