Jak widać designerzy Citroëna nie boją się eksperymentów. Uwagę zwraca przednia część pojazdu, którą zaprojektowano pod kątem jak najlepszej ochrony pieszego. Wiele jest elementów chromowanych, a wnętrze prezentuje się luksusowo. Dominuje w nim środkowy tunel, na którym zamontowano kilka ważnych dla kierowcy przycisków. Koło kierownicy ma nietypowe kształty, ciekawa jest tez deska rozdzielcza. Podobnie jak w Peugeocie 3008 i 5008 w nowym modelu koncernu zastosowano wyświetlacz head-up. Szyba czołowa przypomina swoim kształtem rozwiązanie znane już z modelu C3 Picasso. Na dachu mamy aż trzy oddzielne okna. Rozwiązanie konstrukcyjne nie pozwoliły na uzyskanie większej ilości miejsca dla pasażerów niż to było możliwe
Dostawcami techniki są modele: Citroën C4 Picasso i Peugeot 5008. Wymiary zewnętrzne 4530 x 1850 x 1508 mm przy rozstawie osi 2727 mm plasują ten model na pograniczy niższej klasy średniej i klasy średniej.
Do napędu Citroëna DS5 zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 THP o mocy 115 kW i z automatyczną przekładnią o mocy 147 kW. Wysokoprężny to: 1.6 e-HDi 110 o mocy 82 kW z systemem Stop&Start, 2.0 HDi o mocy 120 kW. Hybrydowy DS5 HYbrid4 (otrzymał oznaczenie DS5h) łączy jednostkę 2,0 HDi o mocy 120 kW z silnikiem elektrycznym o mocy 27 kW.