Obecna generacja modelu F10 otrzymała nareszcie napęd wszystkich kół xDrive, który w normalnych warunkach rozdziela moment obrotowy w stosunku 40:60. Podczas pokonywania zakrętów większość siły napędowej przenoszona jest na tylne koła, a po wyjechaniu z nich system powraca do ustawienia podstawowego.
XDrive będzie do dyspozycji w ośmiocylindrowym podwójnie doładowanym silnikiem BMW 550i xDrive o mocy 300 kW (407 KM) oraz ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Od 0 do 100 km/h potrzebuje on tylko 4,8 sekundy i zużywa średnio 11 l/100 km paliwa.
Wersja benzynowa 535i i wysokoprężna 530d pojawi się w pierwszym kwartale 2011 roku. Pierwszy to 3.0 TwinPower Turbo z wtryskiem HPI i systemem Valvetronic o mocy 225 kW (306 KM) przy 5800 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm w zakresie od 1200 do 5000 obr./min.
Natomiast aluminiowy turbodiesel common-rail 530d osiąga moc 180 kW (245 KM) przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. W ofercie będzie też najmocniejszy turbodiesel 535d o pojemności skokowej 3.0 l z podwójnym doładowaniem TwinPower o mocy 220 kW (300 KM) przy 4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm przy 1750 obr./min. Mała sprężarka funkcjonuje przy wolnych obrotach, a już przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu uruchamia się większa. Sedan z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,7 sekundy i średnio zużywa 6,1 l/100 km oleju napędowego. Będzie on dostępny jedynie z napędem na tylną oś.
BMW oferuje też dla serii 5 pakiet sportowy M, który zawiera m.in. elementy aerodynamiczne tylnego spoilera, obniżone zawieszenie o 10 mm, 18-calowe koła oraz skórzaną tapicerkę wraz z elementami aluminiowymi deski rozdzielczej.