Podobnie jak inni producenci, także i Dacia jest już przygotowana na produkcję silników spełniających wymagania normy Euro 5. Przy okazji tych modyfikacji zmieniła się także moc.

Definitywnie z oferty znika wysłużony ośmiozaworowy silnik o pojemności skokowej 1.4 l, który zastąpiony zostanie nowocześniejsza jednostką 1.2 16V Energy oraz przystosowaną na LPG. Wszystkie słabsze wersje silników wysokoprężnych 1.5 dCi otrzymają nowy system wtrysku paliwa i standardowo filtr cząsteczek stałych.

Wraz z tymi modyfikacjami wzrośnie moc. Zamiast 1.5 dCi 70 produkowany będzie dCi 75 oraz dCi 85 zastąpiony zostanie dCi 90. Natomiast najmocniejsza wersja 105 z filtrem cząsteczek stałych zastąpi dCi 110. Nowością będzie Duster 4x4 dCi 90 z automatyczną przekładnią.