Zapowiadana kilka dni temu nowość nareszcie się ujawniła. Dwunastocylindrowy silnik TDI z koncepcyjnego Audi Q7 V12 TDI przesunął się przed tylną oś supersportowego coupe R8. Dokładnie chodzi o kolejną ewolucję jednostki V12 TDI, która powstała w ramach systemu modułowej budowy silników koncernu Volkswagen.
Jednostka o pojemności 5934 cm3 oferuje moc 368 kW (500 KM) i moment obrotowy 1000 Nm w zakresie 1750-3000 obr./min., dzięki czemu samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 300 km/h.
Silnik współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów o kompaktowych rozmiarach, która jest w stanie przenosić wysokie siły napędowe na wszystkie cztery koła. System quattro rozdziela siłę napędową pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 40:60, jednak w zależności od warunków trakcyjnych stosunek ten może się zmienić.
Audi R8 V12 TDI już dziś pełni normę emisji spalin Euro 6, która zacznie obowiązywać w roku 2014. Koncepcyjny model otrzymał system selektywnej redukcji katalitycznej z wtryskiem AdBlue do układu wydechowego, dzięki czemu znacznie obniżyły się emisje NOx.
Oprócz standardowego silnika 4,2 V8 FSI i jednostki wysokoprężnej V12 TDI Audi R8 otrzyma także 10-cylindrowy silnik, najprawdopodobniej będzie to jednostka z Lamborghini Gallardo, którą znajdziemy także pod maskami Audi S6, Audi RS6 i Audi S8.
Zobacz także:• Audi R8 V12 TDI: Audi poważnie myśli o supersportowych dieslach