Logo

Detroit 2008: Dodge ZEO Concept – elektryczny sportowiec

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dodge ZEO Concept pokazuje, jak projektanci firmy wyobrażają sobie amerykański muscle car XXI wieku. Biorąc pod uwagę, że auto nie jest napędzane jednostką V8, ale silnikiem elektrycznym, chodzi o bardzo odważną tezę.

Do napędu tylnych kół posłużył silnik elektryczny o mocy 200 kW (272 KM) zamontowany przed tylną osią. Energię elektryczną czerpie z baterii li-ion o wydajności 64 kWh znajdujących się pod podłogą. Akumulatory doładowują się w czasie hamowania. Zasięg na jedno doładowanie wynosi według producenta 400 km. Prędkość samochodu wynosi 208 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 96 km/h odbywa się w czasie 5,7 s. W Ameryce popularną dyscyplinę sprint na ćwierć mili ze startu zatrzymanego ZEO pokonuje w 11 s.

Pomarańczowy koncept Dodge ZEO ma 4390 mm długości, 1743 mm szerokości i 1290 mm, a długość rozstawu osi to 2792 mm. W rogach karoserii znajdziemy masywne nadkola, w których zamontowano koła ze stopów lekkich z oponami Goodyear w rozmiarze 225/40 R 23 z przodu i 255/40 R 23 z tyłu.

Design nadwozia łączy w sobie elementy coupe i kombi. Uwagę przyciągają drzwi otwierane w stylu Lamborghini, dzięki nim ZEO przypomina inny koncept koncernu – Chrysler Portofino z roku 1988.

We wnętrzu dominuje biały kolor, który znajdziemy na czterech osobnych fotelach, boczkach drzwi, w bagażniku i na tunelu centralnym, który ciągnie się przez całe wnętrze. Oświetlenie wnętrza zapewnia pasy niebieskich diod LED umieszczone w boczkach drzwi.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu