Jest to jednak jedynie tylko jedna z nowości prezentowanej przez japoński koncern.

Lancer Ralliart jest nową jakością, której celem jest wzmocnienie sportowej tożsamości rodziny Lancer (Lancer, Lancer Ralliart i Lancer Evolution) przez wprowadzenie agresywnej stylistyki i osiągów wypełniających lukę pomiędzy modelami Lancer i Lancer Evolution.

Lancer Ralliart napędzany jest nowym 2-litrowym silnikiem DOHC MIVEC z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowywującego, który dostarcza moc maksymalną 240 KM. Silnik współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Mitsubishi Twin Clutch SST, która zapewnia dużą sprawność przenoszenia mocy i wzbogaca jakość sportowej jazdy samochodu błyskawicznym i jedwabiście płynnym przełączaniem biegów.

Stały napęd na cztery koła wyposażony jest w aktywny centralny mechanizm różnicowy Mitsubishi (ACD). W skład zespołu wchodzi centralny mechanizm różnicowy z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym, który w zależności od warunków jazdy kieruje moment napędowy na przednią/tylną oś, uzyskując optymalną równowagę pomiędzy reakcją układu kierowniczego a charakterystyką przyczepności. Lancer Ralliart wyróżnia się bardziej agresywną stylistyką obejmującą zastrzeżony wzór przedniego zderzaka, tylny spojler, podwójne tłumiki i wlot powietrza w masce z lekkiego stopu aluminium, odprowadzający gorące powietrze z komory silnika.

W wnętrzu położono większy nacisk na funkcjonalność i ergonomię wykorzystując dźwignię typową dla manualnych skrzyń biegów, którą możemy znaleźć w modelu Lancer Evolution i inne elementy w celu stworzenia kokpitu sportowego kompaktowego sedana nowej generacji. Kokpit ten pozwala kierowcy skupić się całkowicie na prowadzeniu samochodu.

Dane techniczne modelu Lancer Ralliart :

Długość całkowita (mm) - 4570;Szerokość całkowita (mm) - 1760;Wysokość całkowita (mm) - 1490;Rozstaw osi (mm) - 2635;Rozstaw kół przód/tył (mm) - 1530 / 1530;Liczba osób - 5.

Silnik2-litrowy DOHC MIVEC z turbosprężarką/chłodnicą powietrza doładowywującego;Maksymalna moc - 177 kW (240 KM);Maksymalny moment obrotowy - 343 Nm (35 kGm);Układ napędowy - Stały napęd na cztery koła (z ACD);Skrzynia biegów - Twin Clutch SST;Opony - 215/45R18.

Ekspozycja Mitsubishi Motors na wystawie 2008 Detroit Motor Show

Concept-RA - egzemplarz pokazowy (premiera światowa);Outlander, samochód wsparcia zespołu Rajdu Dakar - egzemplarz pokazowy;Lancer Ralliart - nowy model;Lancer z silnikiem - nowy model;Lancer(Galant Fortis na rynku japońskim);Lancer Evolution (Lancer Evolution X na rynku japońskim);Lancer EX2000 Turbo;Starion Turbo - samochód prototypowy do rajdów klasy "Touring Car" ;Galant GTO - R73-X (pokazany na wystawie 1972 Tokyo Motor Show);Outlander ;Eclipse;Eclipse Spyder;Galant (wyprodukowany w Ameryce Płn.);Endeavor (wyprodukowany w Ameryce Płn.).