Znane są już kształty koncepcyjnego modelu 9-4X Biopower. Nazwa auta wskazuje, że swoją przyszłość szwedzki producent łączy zwłaszcza z „alkoholowymi” wersjami swoich turbodoładowanych silników, z którymi firma ma bogate doświadczenie.
Pod maską Saaba 9-4X Biopower znajdzie się silnik o mocy 180 kW (245 KM) i momencie obrotowym 353 Nm, jednak po zatankowaniu mieszanki E85 wartości te wzrastają odpowiednio do 220 kW (299 KM) i 400 Nm. Sześciobiegowy automat przekazuje siłę napędową na obie osie. Studium ma przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 8 s i osiągać prędkość maksymalną 235 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 10,5 l/100 km.
System napędu na wszystkie koła ze sprzęgłem międzyosiowym połączony jest z aktywnym dyferencjałem XWD na tylnej osi, który jest w stanie optymalnie rozłożyć siłę napędową podczas opuszczania zakrętu. Ten sam system znajdziemy dziś w topowej wersji 9-3 z napędem 4x4. Sportowe ambicje Saab 9-4X Biopower akcentuje przez zastosowanie aktywnych amortyzatorów i przekazywaniem większej części siły napędowej na tylne koła.
Seryjna wersja auta pojawi się jeszcze w tym roku, sprzedaż rozpocznie się najwcześniej w roku 2009. Saab 9-4X wykorzystuje wspólną platformę z przygotowywanym Cadillaciem BRX, który jako wodorowy Provoq Concept zaprezentował się podczas targów elektroniki CES w Las Vegas i pojawił się także w Detroit.