Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Ford Kuga - Atrakcyjny wszędołaz

Ford Kuga - Atrakcyjny wszędołaz

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wiele wskazuje na to, żew ofercie Forda pojawił się kolejny bestseller. Przynajmniej tak się może wydawać po ujawnieniu oficjalnych zdjęć nowego crossovera.

Ford Kuga - Atrakcyjny wszędołaz
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Ford Kuga - Atrakcyjny wszędołaz

Kuga jest po prostu autem bardzo atrakcyjnym stylistycznie, a to już połowa sukcesu. Konstruktorzy modelu wzięli sobie do serca uwagi publiczności po pokazie wersji studyjnej jesienią ub. roku i w odmianie produkcyjnej na szczęście wiele nie pozmieniali. Auto zachowuje charakterystyczne cechy tzw. "kinetic designu" i zwraca uwagę agresywnym i dynamicznym stylem. Trzeba przyznać, że w umiejętny sposób udało się stylistom firmy połączyć cechy kompaktu z muskularnością typową dla aut poruszających się w terenie. Z jednej strony mamy lekko wznoszącą się linię boczną i opadającą dachu oraz eleganckie chromowane listwy, z drugiej - wystające nadkola, masywny przód z dużymi reflektorami i stalowe osłony pod chłodnicą oraz tylnym zderzakiem. Kuga zaprojektowana została na płycie podłogowej C-Car, wykorzystywanej obecnie w modelach Focus i C-Max. Ma długość 4,44 m i oferuje przestronne wnętrze dla 5 pasażerów. Pewnym zaskoczeniem może być niewielka, bo tylko 360-litrowa pojemność przestrzeni ładunkowej (po rozłożeniu oparć tylnej kanapy można ją powiększać do 1355 l). Ford wprowadzi na rynek Kugę w jednym z 10 kolorów nadwozia i z dwoma pakietami wyposażenia: Trend i Titanum, z szeroką listą opcji pozwalających dopasować model do indywidualnych gustów. Standard wyposażenia obejmie m.in. ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP, z układem ARM zapobiegającym dachowaniu i 6 airbagów. Auto dostępne będzie w wersji z napędem na przednią oś - dla tych klientów, którzy cenią sobie off-roadową stylistykę, ale nie potrzebują napędu na obie osie - oraz w odmianie 4x4. W tej ostatniej zastosowano sprawdzony, elektronicznie sterowany system rozdziału momentu ze sprzęgłem Haldex, automatycznie dopasowujący charakterystykę układu do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni. Źródłem napędu Forda będzie turbodiesel 2.0 Duratorq TDCi o mocy 136 KM i momencie 320 Nm (340 z overboostem), osiąganym przy 2000 obr./min. Jednostka współpracować będzie z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Kuga ma zachęcać też ekonomicznym zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym nie powinno przekraczać 6,4 l/100 km (6,3 l dla wersji z napędem na jedną oś). Silnik Forda charakteryzuje się również jednym z najniższych poziomów emisji CO2 - tylko 169 g/km. W późniejszym okresie oferta zostanie powiększona o benzynową wersję z turbodoładowaną, 5-cylindrową jednostką o pojemności 2,5 l i mocy 225 KM. Ford Kuga od 26 lutego seryjnie produkowany jest w niemieckiej fabryce w Saarlouis. Stamtąd będzie eksportowany do 32 krajów świata. W tym roku taśmy montażowe opuści 45 tys. sztuk tego modelu. Prognozowana cena: 27 tys. euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków