Kuga jest po prostu autem bardzo atrakcyjnym stylistycznie, a to już połowa sukcesu. Konstruktorzy modelu wzięli sobie do serca uwagi publiczności po pokazie wersji studyjnej jesienią ub. roku i w odmianie produkcyjnej na szczęście wiele nie pozmieniali. Auto zachowuje charakterystyczne cechy tzw. "kinetic designu" i zwraca uwagę agresywnym i dynamicznym stylem. Trzeba przyznać, że w umiejętny sposób udało się stylistom firmy połączyć cechy kompaktu z muskularnością typową dla aut poruszających się w terenie. Z jednej strony mamy lekko wznoszącą się linię boczną i opadającą dachu oraz eleganckie chromowane listwy, z drugiej - wystające nadkola, masywny przód z dużymi reflektorami i stalowe osłony pod chłodnicą oraz tylnym zderzakiem. Kuga zaprojektowana została na płycie podłogowej C-Car, wykorzystywanej obecnie w modelach Focus i C-Max. Ma długość 4,44 m i oferuje przestronne wnętrze dla 5 pasażerów. Pewnym zaskoczeniem może być niewielka, bo tylko 360-litrowa pojemność przestrzeni ładunkowej (po rozłożeniu oparć tylnej kanapy można ją powiększać do 1355 l). Ford wprowadzi na rynek Kugę w jednym z 10 kolorów nadwozia i z dwoma pakietami wyposażenia: Trend i Titanum, z szeroką listą opcji pozwalających dopasować model do indywidualnych gustów. Standard wyposażenia obejmie m.in. ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP, z układem ARM zapobiegającym dachowaniu i 6 airbagów. Auto dostępne będzie w wersji z napędem na przednią oś - dla tych klientów, którzy cenią sobie off-roadową stylistykę, ale nie potrzebują napędu na obie osie - oraz w odmianie 4x4. W tej ostatniej zastosowano sprawdzony, elektronicznie sterowany system rozdziału momentu ze sprzęgłem Haldex, automatycznie dopasowujący charakterystykę układu do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni. Źródłem napędu Forda będzie turbodiesel 2.0 Duratorq TDCi o mocy 136 KM i momencie 320 Nm (340 z overboostem), osiąganym przy 2000 obr./min. Jednostka współpracować będzie z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Kuga ma zachęcać też ekonomicznym zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym nie powinno przekraczać 6,4 l/100 km (6,3 l dla wersji z napędem na jedną oś). Silnik Forda charakteryzuje się również jednym z najniższych poziomów emisji CO2 - tylko 169 g/km. W późniejszym okresie oferta zostanie powiększona o benzynową wersję z turbodoładowaną, 5-cylindrową jednostką o pojemności 2,5 l i mocy 225 KM. Ford Kuga od 26 lutego seryjnie produkowany jest w niemieckiej fabryce w Saarlouis. Stamtąd będzie eksportowany do 32 krajów świata. W tym roku taśmy montażowe opuści 45 tys. sztuk tego modelu. Prognozowana cena: 27 tys. euro.
Ford Kuga - Atrakcyjny wszędołaz
Wiele wskazuje na to, żew ofercie Forda pojawił się kolejny bestseller. Przynajmniej tak się może wydawać po ujawnieniu oficjalnych zdjęć nowego crossovera.