Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Frankfurt 2013: Lancia Voyager S dołączy do elity

Frankfurt 2013: Lancia Voyager S dołączy do elity

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Lancia wybrała międzynarodowy salon samochodowy IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem jako miejsce prezentacji Voyagera S, który nie tylko uzupełnia obecną gamę modelową o alternatywę w modernistycznym stylu lecz także poszerza „klub S”, składający się dotąd z modeli Ypsilon S MOMODESIGN i Delta S by MOMODESIGN.

Lancia Voyager S
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Lancia Voyager S

Jest to ekspresja swoistej natury marki Lancia zwanej urban chic – a więc nowej formy modernistycznej, uniwersalnej i kreatywnej elegancji, owoc zmieszania wszechobecnej i spragnionej relaksu atmosfery miasta (urban) – z wyrafinowanym gustem, oryginalnością i respektem dla jakości (chic).

W ten to właśnie kontekst wpisuje się Lancia Voyager S, wchodząca do sprzedaży na rynkach europejskich od stycznia 2014. Od zewnątrz, Voyager S odznacza się nową chromowaną atrapą chłodnicy w błyszczącej czerni Glossy Black i nowymi 17-calowymi felgami z lekkiego stopu w identycznym kolorze oraz logo „S” na tylnej klapie karoserii. Podobna aura wyszukanej elegancji panuje w środku. Czarne, materiałowo-skórzane siedzenia oraz przednie panele drzwiowe urozmaicono szarymi przeszyciami, a na desce rozdzielczej i kierownicy dodano inserty w czerni Glossy Black. Oparcia przednich foteli zdobi charakterystyczne logo S.

Prezentując nową wersję S, Lancia Voyager utwierdza swój status protoplasty lecz także niekwestionowanego punktu odniesienia – dla całego segmentu pełnowymiarowych MPV oraz symbolu emocji i przyjemności wspólnego podróżowania. W zależności od rynku sprzedaży, Lancia Voyager oferowana jest w trzech wersjach modelowych (Silver, Gold i Platinum) i dwoma jednostkami napędowymi do wyboru: nowym 2,8-litrowym turbodieslem common rail o mocy 178 KM lub 283-konnym silnikiem benzynowym V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra.

W każdej wersji modelowej Lancia Voyager posiada bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. 17-calowe felgi z lekkiego stopu i relingi dachowe (lakierowane na czarno w wersji S i chromowane w wersji Platinum) oraz wysokiej jakości tapicerkę skórzaną foteli i siedzeń (w wersjach S i Platinum z elektrycznym podgrzewaniem i ustawianiem położeń). Obszyta skórą jest także kierownica z przyciskami sterowania audio i uchwyt selektora skrzyni biegów.

Wnętrze Voyagera ma charakter zacisznego i komfortowego salonu, tym niemniej jest praktyczne i funkcjonalne za sprawą systemu Stow’n Go, wchodzącego w skład wyposażenia seryjnego całej gamy modelowej. System ten pozwala składać siedzenia drugiego i trzeciego rzędu w podłodze, tworząc w ten sposób rekordową wręcz pojemność ładunkową 4100 litrów. W wersji Platinum siedzenia trzeciego rzędu składane są elektrycznie.

Do wyposażenia standardowego Lancii Voyager – zależnie od wersji modelowej/rynku sprzedaży – należy także ponad 40 elementów/systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego (m.in. ESC, 6 poduszek powietrznych, tempomat, światła przeciwmgielne, automatyczne reflektory, detektor martwych pól widzenia i ruchu przecinającego drogę cofania Blind Spot and Cross Path Detection oraz system aktywnej ochrony pieszych). Lista ta została ostatnio uzupełniona o system TSC (Trailer Sway Control), który wykrywa niekontrolowane ruchy holowanej przyczepy i wspomaga jej stabilizację na drodze. System TSC stanowi wyposażenie seryjne całej gamy modelowej Voyagera.

Najwyższy komfort i przyjemność podróżowania zapewnia bogate wyposażenie komfortowe, m.in. automatyczna klimatyzacja trójstrefowa, elektrycznie ustawiane siedzenia i pedały, a także system łączności hands-free Uconnect™ z portami iPoda/MP3 integrujący funkcję nawigacji GPS z tylną kamerą podglądu cofania, wspomagającą parkowanie pojazdu. Ekskluzywną opcją wyposażenia jest ‘Dual DVD/Blue Ray Entertainment System’ – z dwoma odchylanymi z sufitu, 9-calowymi ekranami LCD dla pasażerów środkowego i tylnego rzędu siedzeń, dwoma kompletami słuchawek bezprzewodowych, pilotem sterowania i podwójnymi wejściami audio/video dla urządzeń zewnętrznych.

Lancia Voyager wyposażona jest w elektryczny napęd przesuwnych drzwi bocznych (standard w wersjach S i Platinum) oraz klapy tylnej. Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane są również lusterka zewnętrzne. Seryjnym wyposażeniem wersji modelowej Platinum jest 9-głośnikowy system audio z subwooferem i wzmacniaczem o mocy 506 W zapewniający wyjątkowe doznania muzyczne w trakcie podróży.

Wybór dostępnych jednostek napędowych obejmuje dwa silniki, których wyrafinowana konstrukcja, kultura pracy i osiągi pozwalają nieporównywalnie podnieść komfort nawet dalekich podróży: benzynowy Pentastar V-6 o pojemności 3,6 litra oraz 2,8-litrowy turbodiesel o mocy 178 KM. Współpracują one z wyposażoną w hydrokinetyczny konwertor momentu obrotowego, 6-stopniową przekładnią automatyczną o „ciaśniejszym” zestopniowaniu poszczególnych biegów, co pozwala ograniczyć wahania prędkości obrotowej silnika przy zmianie przełożeń i zwiększyć płynność pracy zespołu napędowego bez względu na warunki jazdy.

Nowy, 2,8-litrowy turbodiesel Lancii Voyager rozwija moc 178 KM (131 kW) i charakteryzuje się dostępnością maksymalnego momentu obrotowego w niezwykle szerokim zakresie prędkości obrotowej (360 Nm przy 1400-3400 obr/min), czego efektem jest imponująca elastyczność pracy i szybkość reakcji na pedał przyspieszenia w dowolnych praktycznie warunkach jazdy. Silnik ten posiada cztery zawory na cylinder, sterowane dwoma wałkami w rozrządu w głowicy (DOHC) napędzanymi paskiem zębatym, zasilanie systemu common-rail o ciśnieniu roboczym 1800 bar, piezoelektryczne wtryskiwacze paliwa oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy spalin.

Silnik ten wyposażony jest w kolektor dolotowy z materiałów kompozytowych z elektroniczne sterowaniem zawirowaniami mieszanki paliwa, zmodyfikowany układ recyrkulacji spalin EGR, uszczelki pierścieniowe (simmeringi) o zmniejszonym współczynniku tarcia, czujniki temperatury oleju i gazów wydechowych, standardowy filtr cząstek stałych DPF oraz specyficzne rozwiązania konstrukcyjne obniżające poziom hałasu, drgań i wibracji (NHV) w celu zwiększenia ogólnego komfortu jazdy. Napędzana tym silnikiem Lancia Voyager rozwija prędkość maksymalną 193 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,4 sekundy przy zużyciu 7,9 l/100 km paliwa i emisji 207 g/km CO2 w homologowanym cyklu mieszanym.

We Frankfurcie wystawiana będzie Lancia Voyager S w kolorze srebrnym Billet Silver i czarną tapicerką materiałowo-skórzaną oraz Lancia Voyager Platinum w kolorze stalowym Maximum Steel oraz eleganckim wystrojem wnętrza z czarnej skóry i Alcantary. Oba pojazdy wyposażone są w 2,8-litrowe turbodiesle common rail o mocy 178 KM (131 kW) i 6-stopniowe przekładnie automatyczne.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków