BMW 335i należy do czołowych modeli bawarskiej spółki BMW. Moc 225 kW przy 5800 obr./min czy przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 5,5 s w doładowanym sześciocylindrowcu to szczyt techniki samochodowej. Potencjał dwóch turbosprężarek wykorzystano do spłaszczenia przebiegu momentu obrotowego na niskich i średnich obrotach.
Alpina już w roku 2005 zaprezentowała modyfikację modelu 320d z dieslem pod maską. Dla benzynowych wersji tuner przygotował zestaw poprawiający moc dopiero z pojawieniem się doładowanego 3-litrowego 6-cylindrowca. W modelu BMW 335i Alpina zmieniono jednostkę sterującą i zamontowano kompletnie nowy układ wydechowy. Po zestrojeniu wszystkich komponentów moc silnika zwiększyła się z 225 kW do 265 kW (360 KM), a maksymalna wartość momentu obrotowego podskoczyła do 500 Nm. Alpina B3 dzięki temu przyśpiesza do setki w 4,9 s, a po zdemontowaniu ogranicznika prędkości może osiągać 285 km/h.
Alpina B3 otrzymała taki sam pakiet stylizacyjny, jaki zastosowano w wysokoprężnej wersji D3. Z przodu pojawił się niewielki spojler z tradycyjnym motywem, na klapie bagażnika zamontowano listwę dociskową. Właściwości jezdne poprawiają także użyte koła w rozmiarze 8 x 18” z przodu i 9 x 18” z tyłu. Nowe felgi ubrano w opony Michelin 225/40 ZR 18 oraz 255/35 ZR 18. Pierwotnie firma chciała zastosować opony run-flat, jednak z powodu ich dużej masy zdecydowano się na klasyczne rozwiązanie. Dla zainteresowanych dostępne są także koła o średnicy 19 cali.