Logo

Genewa 2007: Artega GT

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowa marka z niemieckiej Nadrenii prezentuje się nowym modelem GT, czyli małym lekkim coupe z silnikiem przed tylną osią. Samochód zaprojektował Henry Fisker, podpisany pod takimi dziełami branży motoryzacyjnej jak BMW Z8 czy Aston Martin DB9. W podstawowej konfiguracji w małej kabinie podróżować mogą dwie osoby, przestrzeń bagażową za fotelami można jednak zmienić w dwa foteliki dziecięce. Prezentowany biały egzemplarz nie jest samochodem studyjnym, ale autem z preserii – pod koniec roku ma się rozpocząć produkcja w ilości 500 sztuk rocznie. Samochód powstawać będzie w Delbrück w Nadrenii Północnej-Westfalii, a producent zapewnia, że jest w stanie spełnić indywidualne żądania klienta. W aluminiowej ramie przestrzennej z karbonową karoserią ukrywa się technika Volkswagena, którego benzynowy silnik 6-cylindrowy 3,6 FSI o mocy 221 kW (300 KM) ze skrzynią biegów DSG ma zapewnić autu ponadprzeciętną dynamikę i prędkość maksymalną 270 km/h. Cena podstawowa wyniesie ok. 75 tys. euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu