Za najciekawszy samochód genewskiej imprezy uznali Audi A5 także nasi Czytelnicy. Należy oczekiwać, że nie będzie to jedyne wyróżnienie dla tego modelu samochodu w tym roku. Będzie głównym pretendentem do najważniejszych nagród.

Po dwunastu latach Audi ponownie wprowadza do swojej licznej palety model coupe, do którego w przyszłym roku dołączy także wersja kabriolet. „To najładniejsze auto ze wszystkich, które kiedykolwiek miałem przyjemność tworzyć”, powiedział Walter de Silva, do niedawna szef stylistów marki Audi, a obecnie odpowiadający za ten dział w całym koncernie Volkswagen.

Nowe Audi A5 zapowiada w pewnym sensie nadejście nowej ery modelu A4. Ten jak wiadomo w swoim kolejnym wcieleniu zaprezentowany zostanie oficjalnie dopiero podczas wrześniowego IAA we Frankfurcie nad Menem.

A5 ma długość całkowitą 4625 mm i jest dłuższe od swojego największego konkurenta BMW 3 Coupe o 45 mm. Rozstaw osi wynosi 2752 mm. Auto przeznaczone jest dla czterech dorosłych osób, dla których konstruktorzy wygospodarowali maksimum przestrzeni. Bagażnik ma pojemność 455 mm. We wnętrzu zastosowano wiele innowacji jak m.in. system MMI z dużym wyświetlaczem, elektromechaniczny hamulec postojowy, elektroniczny klucz, automatyczna klimatyzację, a opcjonalnie dostępna będzie kamera ułatwiająca kierowcy manewr parkowania.

Auto sportowe musi także mieć odpowiedni silnik. Na początek producent zapowiada do wybory jedną z trzech jednostek napędowych. Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 3,2 l V6 FSI o mocy 195 kW (265 KM) i maksymalnymmomencie obrotowym 330 Nm przy 3000 obr./min. Także dostępny będzie sześciocylindrowy silnik wysokoprężny 2,7 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz benzynowy 1,8 TFSI o mocy 125 kW (170 KM). Wersja z napędem na cztery koła quattro otrzyma sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności3,0 TDI i mocy 176 kW (249 KM).

Od czerwca będzie dostępna także wersja bardziej usportowiona S5, która otrzyma kilka nowych elementów nadwozia oraz najmocniejszy w ofercie silnik. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 4,2 FSI i mocy 260 kW (354 KM) pochodzi z Audi R8 (tam ma 420 KM) i pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 250 km/h.

Nowe Audi A5 w wersji 1,8 TFSI będzie kosztowało w Niemczech 33 tys. euro.