Firma tuningowa Brabus przywiozła do Genewy swój „show car”, bazujący na modelu Mercedes-Benz ML 63 AMG. Pakiet optyczny dostępny jest dla wszystkich wersji ML. Obejmuje on nowy przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi, wloty powietrza na masce i pozbawienie grilla logo Mercedesa. Poszerzone nadkola płynnie przechodzą w nowe listwy progowe, a całość nawiązuje na nowym tylny zderzak z czterema końcówkami wydechu.
Topowy wolnossący silnik benzynowy 6,3 V8 w wersji seryjnej produkuje 375 kW przy 6800 obr./min i moment obrotowy 630 Nm przy 5200 obr./min. Brabus zastosował swój zestaw B63 S, który obejmuje zmodyfikowany układ wydechowy, nowe katalizatory i filtry powietrza oraz przeprogramowaną jednostkę sterującą. W wyniku tych zmian silnik osiąga 405 kW (550 KM), a maksymalny moment obrotowy podskoczył do 650 Nm.
Brabus Widestar przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a po zdemontowaniu elektronicznego ogranicznika prędkości osiąga 275 km/h. Zatrzymywaniem auta zajmuje się nowy układ hamulcowy, który składa się z podwójnych, wierconych tarcz hamulcowych w rozmiarze 380 x 36 mm z 12-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz tarcz w rozmiarze 355 x 28 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami z tyłu. Całość doskonale współpracuje ze zmodyfikowanym zawieszeniem pneumatycznym Airmatic, które obniżono o 30 mm.
Oprócz samego tuningu premierowo pokazano również 23-calowe obręcze Brabus Monoblock E w rozmiarze 11J x 23”. Zamontowano na nich opony 315/25 R 23. Prototyp Widestar ma zaprezentować także możliwości tunera w przebudowie wnętrza. Zastosowano tu aluminiowe plakietki progowe z logo Brabus, aluminiowe pedały, sportową kierownicę, dywaniki welurowe, tapicerkę ze skóry i Alcantary, panele z kompozytów węglowych i in.