Prototyp wywodzący się z modelu C-Crosser, jest wyposażony w trzy mosty i sześć kół, które na wzór pierwszych samochodów gąsienicowych, umożliwiają poruszanie się w bardzo trudnych warunkach (śnieg, piasek, błoto).

Prezentując Cruise Crossera na Salonie w Genewie Citroën powraca do swych korzeni i potwierdza wiedzę i umiejętności w dziedzinie samochodów terenowych. Trzeci zestaw kół wykorzystywany doraźnie jako wspomaganie czterech pozostałych kół pędnych w sytuacji, gdy pojazd porusza się po bardzo trudnej nawierzchni kamienistej, po piasku lub błocie, zapewnia lepszą sterowność.

Zdobywanie nowych dróg i bezdroży nie odbywa się jednak ze szkodą dla środowiska. Zgodnie z polityką marki w dziedzinie zmniejszania zużycia paliwa i emisji CO2 Cruise Crosser jest prototypem samochodu z napędem hybrydowym, złożonym z wysokoprężnego silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego wbudowanego pod podłogą przestrzeni ładunkowej.