Logo

Genewa 2007: Dodge Avenger zaatakuje Europę

Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Odsłony te, to niewątpliwy dowód, iż firma zamierza zdecydowanie wchodzić na liczące się rynki światowe. I Demon i Avenger reprezentują – jak o tym informują oficjalne wydawnictwa na stoisku – modelowe atrybuty firmowe Dodge: zuchwałość, drzemiącą siłę, zdolność niemal do wszystkiego oraz swoisty charakter określany mianem „street smart”.

Możliwości rozwojowe marki w segmencie małych roadsterów zwiastuje koncepcyjny Dodge Demon, podczas gdy Avengerświadczy o ogromnym potencjale Dodge na rynkach światowych, nie tylko w segmencie pojazdów klasy średniej.

Dodge Avenger to nowy samochód tej marki w segmencie D – łączący w sobie agresywną stylizację, typową dla Dodge – z wysoką mocą, dobrymi osiągami oraz niskim zużyciem paliwa. Odznacza się wysokim stopniem bezpieczeństwa oraz nowoczesnym wyposażeniem komfortowo-funkcjonalnym wnętrza.

Inspiracją dla Avengera była linia i osiągi niezapomnianego Dodge Chargera oraz otaczająca go fascynacja – czego wyrazem stał się design nowego modelu. To właśnie do tradycyjnych markowych atrybutów nawiązują muskularne tylne błotniki, znacznej wielkości koła i opony oraz smukły spojler na klapie bagażnika.

Unikalna wśród konkurencji, zuchwała i „graficzna” estetyka karoserii Avengera przenosi się także do wnętrza, które dzięki dobranej fakturze i jakości matowych materiałów wygląda kompletnie i elegancko.

Stylizacja Dodge, doskonałe silniki: wysokoprężny i benzynowy, bogate wyposażenie standardowe oraz nowoczesne rozwiązania to niewątpliwy magnes dla tradycyjnych nabywców segmentu D, którzy w salonach sprzedaży Dodge znajdą to, czym poszczycić się może tylko Avenger: samochód z charakterem za – jak zapewniają „targowi” handlowcy - przystępną cenę...

Na rynkach europejskich Dodge Avenger dostępny będzie od drugiej połowy 2007 roku w wersjach SE oraz SXT. Avenger jest pierwszym samochodem marki Dodge europejskiej klasy średniej oraz czwartym już modelem tej marki wychodzącym na rynki międzynarodowe (poza Ameryką Północną).

Marka Dodge

W roku 2006 łączna sprzedaż pojazdów Dodge wyniosła 1 345.517 sztuk, dzięki czemu firma ta zachowuje 6sześcioprocentowy udziału w rynku amerykańskim oraz piątą co do znaczenia pozycję w branży motoryzacyjnej USA. Gama pojazdów Dodge oferowanych na świecie obejmuje samochody osobowe, półciężarowe, minivany oraz użytkowo-rekreacyjne – SUV.

Efektem ekspansji marki Dodge na rynki poza Ameryką Północną jest ostatnio notowany roczny wzrost sprzedaży o 185 procent i zamknięcie roku 2006 liczbą 30.527 sprzedanych pojazdów. Ekspansji przewodził samochód Dodge Caliber, do którego w roku 2007 dołącza SUV Dodge Nitro, Avenger oraz Caliber SRT4 o charakterystyce wyczynowej.

- Ekspansja marki Dodge na kluczowe rynki światowe umożliwia nam wzrost obrotów przy wykorzystaniu istniejącej sieci dealerów i dystrybucji – mówi Thomas Hausch, dyrektor światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group. Dodge trafia do innej klienteli niż Chrysler i Jeep, tak więc ta ekspansja zapewnia nam stały, opłacalny wzrost sprzedaży także i w skali globalnej.

Wprowadzając na „międzynarodowe wody” markę Dodge, Chrysler Group zamierza do roku 2009 osiągnąć 1,4 procent udział na rynkach Europy...

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu