Odsłony te, to niewątpliwy dowód, iż firma zamierza zdecydowanie wchodzić na liczące się rynki światowe. I Demon i Avenger reprezentują – jak o tym informują oficjalne wydawnictwa na stoisku – modelowe atrybuty firmowe Dodge: zuchwałość, drzemiącą siłę, zdolność niemal do wszystkiego oraz swoisty charakter określany mianem „street smart”.

Możliwości rozwojowe marki w segmencie małych roadsterów zwiastuje koncepcyjny Dodge Demon, podczas gdy Avengerświadczy o ogromnym potencjale Dodge na rynkach światowych, nie tylko w segmencie pojazdów klasy średniej.

Dodge Avenger to nowy samochód tej marki w segmencie D – łączący w sobie agresywną stylizację, typową dla Dodge – z wysoką mocą, dobrymi osiągami oraz niskim zużyciem paliwa. Odznacza się wysokim stopniem bezpieczeństwa oraz nowoczesnym wyposażeniem komfortowo-funkcjonalnym wnętrza.

Inspiracją dla Avengera była linia i osiągi niezapomnianego Dodge Chargera oraz otaczająca go fascynacja – czego wyrazem stał się design nowego modelu. To właśnie do tradycyjnych markowych atrybutów nawiązują muskularne tylne błotniki, znacznej wielkości koła i opony oraz smukły spojler na klapie bagażnika.

Unikalna wśród konkurencji, zuchwała i „graficzna” estetyka karoserii Avengera przenosi się także do wnętrza, które dzięki dobranej fakturze i jakości matowych materiałów wygląda kompletnie i elegancko.

Stylizacja Dodge, doskonałe silniki: wysokoprężny i benzynowy, bogate wyposażenie standardowe oraz nowoczesne rozwiązania to niewątpliwy magnes dla tradycyjnych nabywców segmentu D, którzy w salonach sprzedaży Dodge znajdą to, czym poszczycić się może tylko Avenger: samochód z charakterem za – jak zapewniają „targowi” handlowcy - przystępną cenę...

Na rynkach europejskich Dodge Avenger dostępny będzie od drugiej połowy 2007 roku w wersjach SE oraz SXT. Avenger jest pierwszym samochodem marki Dodge europejskiej klasy średniej oraz czwartym już modelem tej marki wychodzącym na rynki międzynarodowe (poza Ameryką Północną).

Marka Dodge

W roku 2006 łączna sprzedaż pojazdów Dodge wyniosła 1 345.517 sztuk, dzięki czemu firma ta zachowuje 6sześcioprocentowy udziału w rynku amerykańskim oraz piątą co do znaczenia pozycję w branży motoryzacyjnej USA. Gama pojazdów Dodge oferowanych na świecie obejmuje samochody osobowe, półciężarowe, minivany oraz użytkowo-rekreacyjne – SUV.

Efektem ekspansji marki Dodge na rynki poza Ameryką Północną jest ostatnio notowany roczny wzrost sprzedaży o 185 procent i zamknięcie roku 2006 liczbą 30.527 sprzedanych pojazdów. Ekspansji przewodził samochód Dodge Caliber, do którego w roku 2007 dołącza SUV Dodge Nitro, Avenger oraz Caliber SRT4 o charakterystyce wyczynowej.

- Ekspansja marki Dodge na kluczowe rynki światowe umożliwia nam wzrost obrotów przy wykorzystaniu istniejącej sieci dealerów i dystrybucji – mówi Thomas Hausch, dyrektor światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group. Dodge trafia do innej klienteli niż Chrysler i Jeep, tak więc ta ekspansja zapewnia nam stały, opłacalny wzrost sprzedaży także i w skali globalnej.

Wprowadzając na „międzynarodowe wody” markę Dodge, Chrysler Group zamierza do roku 2009 osiągnąć 1,4 procent udział na rynkach Europy...