Koncepcyjny model Hyundaia powstał w Ośrodku badawczo-rozwojowy koncernu w Rüsselsheim pod Frankfurtem.

- Ten dynamiczny, pięciodrzwiowy pojazd to połączenie przestronnego wnętrza i wygody z praktyczną elegancją - powiedział Thomas Bürkle, kierownik zepołu inżynierskiego firmy Hyundai w Europie. Rzuca wyzwanie tradycyjnemu kompromisowi, który nabywca musi osiągnąć poprzez wybór między stylistyką a praktycznymi zaletami pojazdu. Genus oferuje bowiem przestrzeń i wygodę charakterystyczną dla tradycyjnych pojazdów kombi, ale zamkniętą w eleganckim i dynamicznym nadwoziu, i dlatego stanowi swego rodzaju kompromis pomiędzy stylistycznie wysmakowanym autem o sportowych temperamencie, a samochodem o bardziej praktycznym charakterze.

Potencjał

Zespół stylistów z Rüsselsheim stworzył model Genus z myślą o szerokiej grupie odbiorców z segmentu D. W rezultacie wielozadaniowy model koncepcyjny Genus sprawdza się znakomicie jako wakacyjny środek transportu dla całej rodziny, jako samochód, który bezpiecznie dowiezie nas na zakupy lub do pracy, ale również jako pojazd rekreacyjny w szerokim tego słowa znaczeniu.

Duży rozstaw osi, zmniejszony zwis przedni i tylny oraz szeroka sylwetka umożliwiły, bez zachwiania fundamentalnych proporcji typowego coupe, stworzenie przestronnego i wygodnego wnętrza kabiny pasażerskiej oraz dużego przedziału bagażowego.

Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, w podłodze modelu Genus, pod specjalną klapą zamontowano ukryte, składane siedzenie, które po rozłożeniu opiera się o próg bagażnika i razem z ukrytą w zderzaku, wysuwaną płytą tworzy wielofunkcyjne siedzisko zewnętrzne. Wysuwana płyta może być również używana samodzielnie do transportu rowerów lub innego sprzętu rekreacyjnego.

Dzięki zastosowaniu wbudowanego wewnętrznie słupka środkowego boczne okna tworzą jednolitą płaszczyznę i, w połączeniu z dużym, panoramicznym, szklanym dachem, dostarczają niezapomnianych wrażeń widokowych, które zwykle przypisuje się modelom coupe lub cabrio.

Średniej wielkości kombi napędza wysokoprężna jednostka o pojemności 2,2 litra w technologii bezpośredniego wtrysku paliwa Common-Rail (CRDi) sprzężona z 5-stopniową przekładnią automatyczną, co zapewnia dynamiczne osiągi, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Sportowy charakter modelu Genus podkreśla również układ napędu na cztery koła (4WD).

Stylistyka nadwozia

To morskie fale stanowiły główne źródło inspiracji przy tworzeniu purystycznej koncepcji modelu Genus. Wyrazisty przód i tył pojazdu harmonijnie łączy miękka, falista linia nadwozia, której atrakcyjności przydaje jeszcze oryginalny kolor lakieru - metallic champagne.Sześciokątny przedni profil stylistycznie nawiązuje do wlotu powietrza nowoczesnego samolotu myśliwskiego. Biorą tu początek wszystkie linie, które decydują potem o kształcie dalszej części nadwozia. Klejnoty łezkowatych lamp przednich, które przypominają swym kształtem oczy drapieżnego ptaka, mocno zachodzą na boki, tnąc wyrazistą rzeźbę przedniego profilu.

Masywne, przednie słupki, głęboko osadzone w szerokim wytłoczeniu maski, płynnie komponują się z jej płaszczyzną. Krawędzie wytłoczenia zbiegają się tuż nad charakterystycznym przednim grillem, tworząc kształt przypominający grot strzały.

Płynny zarys przedniej części nadwozia wznosi się łagodnie i elegancko łączy z wysmukłą linią dachu, by wreszcie, niczym wzburzona fala, opaść gwałtownie w jego tylnej części. Niezmącona kształtem środkowego słupka linia boczna rozszczepia się, wypełnia taflą szkła i łagodnie spotyka z krawędzią tylnej klapy, dzięki czemu pojazd zachowuje kształt okien do złudzenia przypominający stylistykę coupe.

Rozpostarta pomiędzy tylną a przednią lampą wypukłość bocznego profilu, niczym jedwabny szal rozpięty między ramionami naprężonego łuku, buduje napięcie i podkreśla zwartą sylwetkę auta.

Rozpędzoną, wysmukłą linię panoramicznego, szklanego dachu łagodnie hamują krągłości tylnej klapy. Linia wyznaczona przez jej krawędź orbituje wokół tylnego okna tworząc, w połączeniu z kształtem słupka D, podwójny pierścień. Cała konstrukcja opiera się na harmonijnie wpasowanych, opływowych tylnych lampach.

Stylistyka wnętrza

Wnętrze pojazdu w swej formie odzwierciedla ulotny charakter i płynny kształt pustynnych wydm. Szerokie przestrzenie rzeźbione lekkimi podmuchami wiatru budują napięcie i dynamiczny charakter, jednocześnie zachowując łagodną płynność kształtów. Centralnym elementem wnętrza jest elegancki panel oprzyrządowania połączony z opływowym kształtem konsoli środkowej, w której ukryto podświetlony na niebiesko ekran menu.

Kompozycję wnętrza, wyściełanego miękką brunatno-fioletową tapicerką z naturalnej skóry i połyskującą, delikatną tkaniną, uzupełniają jasnobeżowe skórzane wstawki. Płynność form i kształtów podkreślają misterne wykonane aluminiowe elementy – opływowe wloty powietrza, krawędzie zegarów i wskaźników itp.

Wnętrze modelu Genus to wysoce funkcjonalna przestrzeń życiowa – bezpieczne środowisko naturalne. Pasażerów otacza tu świat płynnych łagodnych kształtów, które kojąco odziałują na zmysły.

Niepowtarzalny profil foteli, zainspirowany łagodnym kształtem morskich fal, zachęca do wspólnej podróży. Wrażenie potęguje tapicerka siedzeń z deseniem w muszle. Całość idealnie komponuje się z opływowym zarysem konsoli środkowej i zintegrowanego podłokietnika.

Jednoczęściowa dachowa belka bezpieczeństwa z wbudowaną owalną lampką oddziela przednią część przedziału pasażerskiego od tylnej. Wyprofilowane siedzenia tylne można przesunąć do przodu i zwiększyć tym samym przestrzeń bagażnika, który wyposażono w dwu-płaszczyznową wysuwaną podłogę.

Dane techniczne

konfiguracja układu napędowego: napęd na cztery koła (4WD), 2+2 coupe-kombi;rozstaw osi: 2850 mm;długość całkowita: 4750 mm;wysokość całkowita: 1565 mm;szerokość całkowita: 1870 mm:koła: 20-calowe z stopów metali lekkich;silnik: wysokoprężny o pojemności 2,2 litra w technologii Common Rail (CRDi);skrzynia biegów: pięciostopniowa przekładnia automatyczna.