Jaguar zaprezentował w Genewie nową odmianę coupe i kabrioletu XKR. Ośmiocylindrowy silnik ze sprężarką mechaniczną zamontowany w modelu XKR odczuwalnie różni się od podstawowej jednostki lepszą dynamiką i komfortem podróżowania, jednak ani topowa wersja nie musi wystarczyć każdemu. Dlatego przygotowano odmianę XKR Portfolio.
Wygląd XKR ulepszono w wypadku wersji Portfolio specjalnym kolorem nadwozia Celestian Black oraz 20-calowymi 5-ramiennymi obręczami Cremona z polerowaną powierzchnią.
Zespół Jaguar’s Special Vehicles podjął współpracę z czołowym producentem hamulców, firmą Alcon, który stworzył największe i najwydajniejsze hamulce w historii Jaguara. Nowy układ hamulcowy dla XKR Portfolio zestrojono po wielu testach przeprowadzonych przez specjalistów z centrum testowego Jaguara, które ma swoją siedzibę obok legendarnego toru Nürburgring w Niemczech. Do przednich tarcz o średnicy 400 mm (+ 45 mm w stosunku do podstawowego XKR) klocki hamulcowe dociskane są za pośrednictwem 6-tłoczkowych zacisków, podczas gdy tylne tarcze o średnicy 350 mm współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami.
Rowki na powierzchni tarcz w kształcie półksiężyca, które pierwotnie opracowano na potrzeby samochodów wyścigowych, zabraniają osiadaniu brudu na klockach hamulcowych i poprawiają hamowność w ekstremalnych warunkach.
Duża ilość nowych elementów wyposażenia wnętrza podkreśla luksusowy wygląd XKR Portfolio. Unikatowe wykończenie wnętrza z elementami z aluminium oferowane jest w wersji XKR Portfolio w standardzie, alternatywnie dostępne jest wykończenie z drewna orzechowego Satin American. Całość podkreśla nowy skórzany lewarek zmiany biegów, praktyczne uchwyty w drzwiach, kontrastowe obrębienie tapicerki, dywaniki z logo firmy Jaguar i ozdobne listwy progowe Portfolio.
We współpracy z firmą Bower & Wilkins opracowano zestaw audio Jaguar 525W Premium z systemem dźwieku Dolby Pro Logic II Surround.