Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2007: Lotus Exige GT3 concept

Genewa 2007: Lotus Exige GT3 concept

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Osobom, które kiedykolwiek widziały ostrą jazdę Lotusem Exige, trudno będzie uwierzyć, że jest to zaledwie zalążek tego, co potrafi nowa wersja koncepcyjna, która prezentuje się w Genewie.

Genewa 2007: Lotus Exige GT3 concept
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Genewa 2007: Lotus Exige GT3 concept

Trudno uwierzyć, że nawet tacy producenci jak Lotus mają swój dział sportowy. Lotus Sport istnieje i pracuje na pełnych obrotach. Świadczy o tym studium ostrej, wyczynowej wersji lekkiego samochodu wyścigowego Lotus Exige na sezon 2007 o prostej nazwie GT3. Dzięki kolejnym modyfikacjom konstruktorom udało się uzyskać z 1,8 l silnika Toyota VVTL-i fascynujących 271 koni przy 8000 obr./min i 250 Nm momentu obrotowego przy 7000 obr./min. Doładowanie zapewnia bezprzeglądowa sprężarka Roots’a Eaton M62 z zaworem bypass i chłodnicą stłoczonego powietrza, zastosowano także mocniejszą pompę paliwową. Smarowanie w ekstremalnych sytuacjach zapewnia ciśnieniowy zbiornik oleju Accusump, który wspierany jest dwoma chłodnicami oleju. Częścią układu napędowego jest także aluminiowa 6-stopniowa skrzynia biegów C64 z krótkimi przełożeniami, standardowy dyferencjał samoblokujący i wyłączalny system kontroli trakcji LTCS. Na 5-ramiennych obręczach ze stopów lekkich zamontowano opony Yokohama A048 R LTS w rozmiarze 195/50 R 16 i 255/40 R 17. Układ hamulcowy zbudowano z tarcz 308 mm z 2-częściowymi 4-tłoczkowymi zaciskami AP z przodu i tarcz o średnicy 288 mm z pływającymi 1-tłoczkowymi zaciskami Brembo z tyłu, klocków hamulcowych Pagid RS14, wyczynowego, silikonowego płynu hamulcowego i systemu ABS. Rama klejona jest z profili aluminiowych, dwuczęściowa karoseria bazuje na Cup Exige 255, jednak dodano do niej spojlery. Zawieszenie z podwójnymi wahaczami różnej długości korzysta z regulowanych amortyzatorów Öhlins i regulowanego przedniego stabilizatora. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 257 km/h, przyśpieszenie do setki odbywa się w 4 s.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: