Oprócz nowego BMW serii 1 koncern po raz pierwszy zaprezentował publicznie nowe BMW serii 5 oraz nowe BMW M5 Touring. Wystawione zostały także trzy inne modele, które zaledwie kilka tygodni temu święciły swój światowy debiut.

Jak mówią foldery - dzięki BMW serii 3 Cabrio: można wręcz poczuć powiew nadchodzącej wiosny. Nowa edycja BMW X5 (SAV) przedstawia unikalną kombinację dynamiki jazdy, funkcjonalności i luksusu. Natomiast BMW serii 7 Hydrogen, pierwsza napędzana wodorem limuzyna, nakreśla prekursorską perspektywę mobilności bez zanieczyszczania środowiska i uzależnienia od paliw kopalnych.

Ta ostatnia prezentacja jest dowodem pewnej odwagi ze strony koncernu - odbiorcami tej klasy są bowiem zwykle konserwatyści. BMW musi jednak być firmą nowoczesną, stąd zainteresowanie alternatywnymi możliwościami napędu...

Dziedzina napędu została zresztą na stoisku bardzo wyeksponowana. Spośród wprowadzanych silników wymienić można m.in. wyjątkowo oszczędne, choć dynamiczne czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne w BMW serii 1. W silnikach sześcio- i czterocylindrowych zastosowano po raz pierwszy koncepcję bezpośredniego wtrysku ubogiej mieszanki w postaci układu High Precision Injection. Dzięki w pełni aluminiowej skrzyni korbowej, najnowocześniejszej turbosprężarce i technologii Common Rail najnowszej generacji nowe czterocylindrowe jednostki wysokoprężne wkraczają w nowy wymiar wydajnej dynamiki.

Liczne premiery podczas prezentacji w Genewie są dla BMW doskonałym początkiem bogatego w wydarzenia roku modelowego. W najbliższych miesiącach BMW zamierza wprowadzić nowe standardy dotyczące dynamiki i sportowej jazdy dla różnych segmentów pojazdów. Te wysokie standardy podkreśla prezentacja spektakularnego konceptu studyjnego, doskonałego pod względem osiągów i fascynującej estetyki.